آفتاب

تقلای طالبان پاکستان برای حفظ وحدت

تقلای طالبان پاکستان برای حفظ وحدت

رهبر طالبان پاکستان در جدیدترین تلاش خود برای حفظ و کنترل شورشیان چند دسته، دستور خلع یک فرمانده ارشد را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مولانا فضل‌الله، رهبر طالبان پاکستان پس از ماه‌ها مبارزات خونین در بین قبیله محسود که بیشترین تعداد مبارزان طالبان پاکستان را تامین می‌کند، قصد دارد تا خان سجنا سعید را خلع قدرت کند.

این خطر برای فضل‌الله وجود دارد که سعید با دستور او مخالفت کرده و به مبارزه با وی بپردازد. سعید در تلاش است تا کنترل قبیله محسود را به دست بگیرد.

اختلافات جنایی در طالبان پاکستان تلاش‌های دولت این کشور برای پایان دادن به شورش از طریق مذاکرات را پیچیده کرده است زیرا برخی از این فرماندهان با مذاکرات موافق بوده و بعضی نیز مخالف هستند. به گفته فرمانده طالبان، این اقدام آزمایشی برای مولانا فضل‌الله و شورای او خواهد بود.

فضل‌الله تاکنون بارها از دسته‌های مختلف محسود خواسته است تا دست از مبارزه با یکدیگر بردارند. فضل‌الله که به دستور برای قتل ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق بشر معروف است، اولین رهبر طالبان پاکستان بوده که از قبیله محسود نیست.

به گفته یکی از مقامات ارشد طالبان، فضل‌الله اکنون باید کنترل خود را در طالبان نشان دهد. طبق اظهارات این منبع طالبان، فضل‌الله برای جایگزینی سعید یک فرمانده افراطی تاثیرگذار به نام خالد عمر خراسانی را در نظر دارد.

خراسانی که با مذاکرات صلح با دولت پاکستان مخالف است، پیشتر دستور گردن زدن 23 گروگان شبه‌نظامیان دولت را صادر کرده بود.

انتهای پیام

کد N275838

وبگردی