آفتاب

بازدید رییس مجلس از نمایشگاه هلال‌احمر/قول مساعد برای حمایت از هلال‌احمر

بازدید رییس مجلس از نمایشگاه هلال‌احمر/قول مساعد برای حمایت از هلال‌احمر

رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس از نمایشگاه توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی پس از بازدید خود از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز توفیق این را داشتیم که هم مسئولین هلال‌احمر به مجلس آمدند و گزارشی از فعالیت‌های آن ارائه کردند و هم نمایشگاهی در مجلس ترتیب دادند و بخشی از خدمات متنوع هلال‌احمر را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

وی افزود: هلال‌احمر یک نهاد مردمی است که شاخ و برگ‌های زیادی دارد مخصوصا تلاشی که برای استفاده از جوانان در جهت خدمات‌دهی آن هم در شرایط سخت انجام شده کار ارزشمندی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نمایشگاه هلال‌احمر بخش‌های مختلف خدمات این نهاد در خشکی، دریا و یا حوادث مختلف نشان داده شده و همچنین فعالیت‌هایی وجود دارد که بتوان با تولیداتی از نیازهای هلال‌احمر در زمینه دارو یا امکانات دیگر حمایت کرد.

لاریجانی همچنین به نمایندگان توصیه کرد از این نمایشگاه بازدید کنند تا دید خوبی نسبت به تنوع کاری هلال‌احمر پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مجلس در قانون برنامه و همچنین بودجه توجه خاصی به هلال‌احمر داشته، تصریح کرد: باید از همه امکانات استفاده شود تا این نهاد پرتحرک بتواند در شرایط حساس به مردم خدمات بدهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ناوگان هوایی هلال‌احمر، آموزش‌های عمومی این نهاد را نیز ارزشمند توصیف کرد و گفت: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که هم زلزله‌خیز است و هم ممکن است حوادث مختلف دیگری رخ دهد لذا هر چه بتوانیم آمادگی‌هایی را در افراد ایجاد کنیم که از قبل با حوادث آشنایی داشته باشند هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

لاریجانی با تقدیر از آموزش‌های هلال‌احمر برای دوره‌های دبستان، دبیرستان و همچنین آموزش‌های عمومی تصریح کرد: دوستان پیشنهاداتی هم برای آینده داشتند که بتوان امکانات بیشتری در اختیار هلال‌احمر قرار داد و ان‌شاءالله ما این مسائل را در بودجه سال بعد لحاظ خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N275837

وبگردی