آفتاب
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

رونمایی از بزرگترین تابلوی معرق مزین به نام امام رضا(ع)

رونمایی از بزرگترین تابلوی معرق مزین به نام امام رضا(ع)

بزرگترین تابلوی معرق جهان مزین به نام امام علی‌ بن موسی‌ الرضا(ع) و صلوات خاصه حضرت در آیین گشایش هفته‌های فرهنگ رضوی در کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا)، در آیین گشایش سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی در کرمانشاه و همزمان با سالروز میلاد امام جوادالائمه(ع)، بزرگترین تابلوی معرق مزین به نام امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) رونمایی شد.

خوشنویسی این تابلو را که با «ساقه گندم» تهیه شده، محمدعلی شریعتی انجام داده و یک تیم شش نفره به سرپرستی منیژه یوسفی با سه ماه کار شبانه‌ روزی تابلو را آماده کرده‌اند.

یوسفی در توضیحات کوتاهی درباره این اثر هنری گفت: این تابلوی مربع شکل در اندازه 2.5 متر در 2.5 متر تهیه شده و صلوات خاصه امام رضا(ع) به صورت دایره‌وار در آن تعبیه شده است. جنس پارچه کار از مخمل است و برای جلوه‌بخشی به ساقه‌های گندم از رنگ جلا استفاده شده است.

وی تأکید کرد: البته شش نفر دیگر نیز در تهیه این تابلو نقش داشته‌اند که تقاضا داشتند نامشان محفوظ بماند تا بدین صورت نذرشان را ادا کنند.

در آیین رونمایی این تابلوی زیبا و منحصر به‌فرد،‌ آیت‌الله علما امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کرمانشاه، علی‌اصغر کاراندیش معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدجواد جعفری دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه، احمدی و سجادی از اساتید حوزه علمیه قم و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

براساس این گزارش، سومین دوره هفته‌های فرهنگ رضوی علاوه بر کرمانشاه در سه استان کرمان، اردبیل و قزوین برگزار می‌شود تا در شهریورماه به دهه کرامت متصل شود؛ دهه‌ای که آغاز آن یکم ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س)‌است و تا یازدهم ذی‌القعده سالروزمیلاد فرخنده امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)‌ ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N275786

وبگردی