آفتاب

رشد روابط تجارت دریایی سیستان و بلوچستان با سایر کشورها

رشد روابط تجارت دریایی سیستان و بلوچستان با سایر کشورها

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار گفت: طی سال‌های اخیر روابط تجارت دریایی سیستان و بلوچستان با سایر کشورها افزایش چشمگیری داشت به طوریکه علاوه بر افغانستان و پاکستان با کشورهای بحرین، نیجریه، یمن و کشورهای آسیای مرکزی روابط تجاری مطلوبی برقرار شده است.

سیاوش رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: فقدان سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از مشکلات اساسی بخش شیلات و بنادر سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: برای تسهیل سرمایه گذاری در بخش شیلات سیستان و بلوچستان و جذب سرمایه گذار باید قانون مالیات ها و معافیت‌های مربوط به آن در مناطق غیربرخوردار اصلاح شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار خاطرنشان کرد: باوجود رشد و توسعه اقتصادی استان در برخی زمینه‌ها، شاخص‌های توسعه نیافتگی در بخش‌های صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات، تجارت در مناطق مرزی و ایجاد مناطق آزاد به عنوان مشکلات و دشواری‌های اصلی منطقه همچنان دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند چشم انداز رشد و توسعه در استان سیستان و بلوچستان با تدابیر ویژه‌ای که دولت یازدهم و مسوولان کشور برای برون رفت از شرایط کنونی این استان در نظر گرفته‌اند، مثبت است اما لزوم «تغییر چهره ی این استان و ضرورت توسعه آن» آن گونه که رییس جمهوری در سفر خود به استان مطرح کرد، مستلزم برنامه ریزی اصولی با تکیه بر شناخت مسایل بومی و زیستی منطقه و شناسایی بسترها و زمینه‌های بروز آسیب‌های سیاسی و اجتماعی با مطالعه واقعیت‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه متکثر سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

کد N275674

وبگردی