آفتاب

تاخیر طولانی نیجریه در پذیرش کمک‌های بین‌المللی برای یافتن دخترهای ربوده شده

تاخیر طولانی نیجریه در پذیرش کمک‌های بین‌المللی برای یافتن دخترهای ربوده شده

تاخیر طولانی رئیس جمهوری نیجریه در پذیرش کمک‌های بین‌المللی برای یافتن بیش از 300 دختر ربوده شده توسط افراطی‌ها، خشم جهانی علیه دولت این کشور را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، این کشور یک روز پس از ربوده شدن این دخترها از مدرسه‌شان در 15 آوریل برای کمک به دولت نیجریه اعلام آمادگی کرده بود. به گفته آژانس‌های آمریکایی، سفارتخانه آمریکا در نیجریه نیز از همان ابتدای کار آمادگی به همکاری را اعلام کرده بود.

اما گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه یک ماه بعد و در روز چهارشنبه پیشنهاد کمک از سوی انگلیس، آمریکا، فرانسه و چین را پذیرفت.

این در حالی است که جاناتان اذعان داشته است که ممکن است شبه نظامیان بوکوحرام مسئول ربایش این دخترها، به دولت او نفوذ کرده باشند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام اخیرا در یک پیام ویدئویی این دخترها را برده خوانده و وعده داد که آن‌ها را خواهد فروخت. والدین این دخترهای ربوده شده نسبت به ازدواج اجباری و صوری دخترهای خود نگران هستند.

اخیرا گزارش شد که پیش از حمله بوکوحرام به این مدرسه دخترانه، ارتش نیجریه هشداری در این خصوص دریافت کرده‌ بود اما ارتش این موضوع را تکذیب می‌کند.

علاوه بر این دولت نیجریه نیز نپذیرفتن پیشنهادهای کمک را رد می‌کند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد که نیجریه به این دلیل از کمک آمریکا استقبال نکرد که می‌خواست راهبرد خود را دنبال کند.

این در حالی است که کشور 170 میلیونی نیجریه سالیانه صدها هزار دلار از آمریکا کمک دریافت می‌کند.

در همین حال برخی از پدرهای دخترهای ربوده شده خود به جنگل‌هایی که آخرین بار دخترهایشان در آن دیده شده بودند رفتند اما با دریافت هشداری مبنی بر اینکه خود آن‌ها هم ربوده خواهند شد، بازگشتند.

انتهای پیام

کد N275646

وبگردی