آفتاب

آمریکا دو مقام سفارتش را از صنعا خارج کرد

آمریکا دو مقام سفارتش را از صنعا خارج کرد

دو مقام سفارت آمریکا در یمن که در ماه گذشته میلادی به سوی دو فرد مسلح که قصد داشتند آنها را بربایند، شلیک کرده و آنها را از پای درآوردند، این کشور را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تایید می‌کنیم که ماه آوریل دو تن از مقام‌های سفارت آمریکا در یمن پس از مواجهه با اشخاص مسلح در تلاشی برای ربودن این دو مقام سفارت در یک مجتمع تجاری کوچک در صنعا به روی این افراد مسلح آتش گشودند.

وی افزود: این دو فرد کشته شده و آمریکایی‌های درگیر در این حادثه یمن را ترک گفتند.

منابع امنیتی در صنعا اعلام کردند که این دو آمریکایی در یک سلمانی واقع در صنعاء به دو مرد مسلح شلیک کرده و آن‌ها را از پای درآوردند چرا که آن دو تلاش می کردند که مقام‌های آمریکایی را بربایند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز جمعه نوشت: یک کماندوی عملیات ویژه آمریکا و یک افسر آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) دو یمنی مسلح را که تلاش می‌کردند آن‌ها را بربایند به ضرب گلوله از پای درآوردند.

واشنگتن نیز در روزهای اخیر اعلام کرده که به خاطر افزایش حملات علیه غربی‌ها در یمن سفارت خود را در صنعاء بسته است.

از اواخر آوریل سال جاری میلادی دولت یمن کمپین خود علیه گروه شبه نظامی مرتبت با القاعده موسوم به القاعده در شبه جزیره عرب را افزایش داده است.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: نیروهای یمنی هفت نیروی شبه نظامی القاعده را در جدیدترین درگیری از پای درآوردند. این هفت تن در درگیری با نیروهای دولتی یمن در شهرهای شبوه و ابین از پای درآمدند.

واشنگتن نیز در انجام این اقدام و مقابله با شبه نظامیان القاعده به مقام‌های یمنی از طریق اقدامات لجستیکی، آموزش نیروها و حملات با استفاده از پهپادها کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N275471

وبگردی