آفتاب

مادورو تحریم های احتمالی آمریکا علیه ونزوئلا را ˈحماقتˈ خواند

مادورو تحریم های احتمالی آمریکا علیه ونزوئلا را ˈحماقتˈ خواند

مادرید - ایرنا- ˈ نیکلاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا، تحریم های احتمالی که قانون گذاران آمریکا می خواهند علیه دولت ونزوئلا وضع کنند را ˈحماقت ˈ توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مادورو روز شنبه در مراسمی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت: ˈدیگر حتی لازم نمی دانم به حماقت هایی که سران امپریالیست آمریکا انجام می دهند، پاسخ بدهم.ˈ

وی افزود: اجازه بدهید آنها به تهدیدها و حماقت های خود ادامه دهند اما ما به ساخت میهن خواهیم پرداخت و اجازه نخواهیم داد که در مسائل کشورمان دخالت کنند .

مادورو خاطرنشان کرد: آمریکا نفوذ خود را در آمریکای لاتین از دست داده است و به این دلیل، نباید توجه زیادی به اظهارات تهدیدآمیز مقامهای واشنگتن کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه برخی نمایندگان کنگره امریکا، دولت ونزوئلا را به دست داشتن در نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات مخالفان دولت متهم کرده و به دنبال تحریم کاراکاس هستند، گفت: امریکا اکنون فقط به ˈحماقتˈ می پردازد و قانونگذاران آمریکایی، ˈیک مشت احمقˈ هستند .

وی تاکید کرد: تحریم های هیچ امپریالیستی، ملت بولیواری ما را متوقف نخواهد کرد. میهن بولیوار روی پای خود ایستاده است و همچنان روی پای خود در تمامی قرن بیست و یکم ، مستقل ، سوسیالیست ، چاویست و بولیواری خواهد ایستاد .

مادورو در این هنگام با مشتهای گره کرده ، شعار ˈزنده باد کرامت و عزت ملت ونزوئلاˈ و ˈمرگ بر امپریالیسم ˈ را سر داد.

روابط کاراکاس و واشنگتن از بیش از یک دهه پیش، زمانی که ˈهوگو چاوزˈ رهبر فقید ونزوئلا، طرح انقلاب بولیواری خود را با هدف توجه به توده های محروم و فقیر جامعه و مبارزه با امپریالیسم به اجرا گذاشت، همواره رو به تیرگی بوده اما این وضعیت، در ماههای اخیر با فشارها و اعتراضات مخالفان راستگرای هوادار امریکا علیه دولت ˈنیکلاس مادوروˈ جانشین چاوز تشدید شده است.

این خشونتها چندین کشته و زخمی در نقاط مختلف این کشور امریکای جنوبی برجای گذاشته است.

اروپام **1234** شبس 1551
کد N275288

وبگردی