آفتاب

رییس جدید مجلس نمایندگان مقدونیه انتخاب شد

رییس جدید مجلس نمایندگان مقدونیه انتخاب شد

بلگراد - ایرنا - نمایندگان مجلس نمایندگان مقدونیه روز شنبه در اولین نشست خود پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی، ˈترایکو ولیانوفسکیˈ از ائتلاف حاکم را با 87 رای موافق به عنوان رییس مجلس انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی بالکان، ولیانوفسکی که برای سومین بار در سمت رییس مجلس مقدونیه انتخاب شده است با ادای سوگند در برابر نمایندگان پارلمان فعالیت رسمی خود را در این سمت آغاز کرد.

در این نشست همچنین صلاحیت 123نماینده پارلمان مقدونیه که درانتخابات زودهنگام در 27 آوریل امسال برای ساختار جدید مجلس انتخاب شدند با 86 رای موافق تایید شد.

در ساختار جدید پارلمان مقدونیه، ائتلاف برای مقدونیه بهتر به رهبری حزب ومرو- دپمنه با61 نماینده، اتحادیه دمکراتیک برای ائتلاف با 19نماینده، حزب دمکراتیک آلبانیایی تباران با هفت نماینده و انجمن شهروندان با یک نماینده ائتلاف حاکم را تشکیل می دهند.

اتحادیه سوسیال دمکراتیک مقدونیه و حزب اقلیت قومی دمکراتیک احیای ملی که از احزاب مخالف در مقدونیه هستند به دلیل مخالفت با نتیجه انتخابات پارلمانی در مورد تعداد نمایندگان، فعالیت مجلس را تحریم کردند و از حاضر شدن در اولین نشست مجلس در ساختار جدید امتناع کردند.

حزب اتحادیه سوسیال دمکراتیک در انتخابات زودهنگام پارلمانی در 27 آوریل امسال 34 نماینده و حزب اقلیت قومی دمکراتیک احیای ملی یک نماینده را برای ساختار جدید مجلس بدست آوردند.

اروپام**2061** 1552
کد N275213

وبگردی