آفتاب
رسانه هندی:

نواز شریف برای ترمیم روابط به تهران می رود

نواز شریف برای ترمیم روابط به تهران می رود

یک رسانه هندی دیدار نخست وزیر پاکستان از تهران را تلاش جدید نواز شریف برای بهبود روابط با تهران توصیف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه هندی هندو در مطلبی با اشاره به سفر "محمد نواز شریف" نخست وزیر پاکستان به ایران نوشت: این دیدار با هدف ترمیم روابط تهران و اسلام آباد صورت می گیرد.

این رسانه با اشاره به سفر رسمی آقای نواز شریف به تهران که از 21 تا 22 اردیبهشت و به دعوت رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی صورت می گیرد نوشت: اخیرا تنش های زیادی بین ایران و پاکستان وجود داشته است به ویژه در ماجرای گروگان گرفتن مرزبانان ایرانی.

در ادامه این مطلب آمده است در سفر اخیر وزیر کشور ایران به پاکستان قدم هایی درباره افزایش همکاری های اطلاعاتی سیستم های اطلاعاتی دو کشور برداشته شده است.

از دیگر موارد موجود بین ایران و پاکستان خط لوله گاز ایران به این کشور خوانده شده است که به علت تحریم های آمریکا احداث آن با مشکل مواجه شده است. مشکلی که قرار است پاکستان در صورت تکمیل نکردن خط لوله گاز خود تا پایان دسامبر سال 2014 روزانه 3 میلیون دلار جریمه به ایران پرداخت کند. خط لوله ای که هنوز پکستان شروع به ساخت آن نکرده است.

بنا بر این گزارش در این سفر محمد نواز شریف را مشاور امنیت ملی و امور بین الملل ، وزیرمنابع مالی و اقتصاد ، وزیر آمار و خصوصی سازی ، وزیر نفت و منابع طبیعی ،سر وزیر بلوچستان و دستیار ارشد نخست وزیر در امور بین الملل همراهی می کنند.

سفر نواز شریف ولین سفر یک مقام بلند پایه پاکستانی به ایران بعد از روی کار آمدن دولت های جدید در هر دو کشور است.

نخست وزیر پاکستان قرار ست در تهران با رهبری و رئیس جمهور ایران دیدار کند. در این سفر وی درباره منافع دوجانبه ، مسائل منطقه ای و بین المللی و طیف وسیعی از روابط دو جانبه را در تهران مورد مذاکره قرار خواهد داد.

به نوشته این رسانه ، موضوع اصلی در این سفر مسائل اقتصادی خواهد بود و قرار است دو طرف با اتخاذ تدابیری و امضاء چندین توافقنامه حجم مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهند.

 

 

 

کد N275111

وبگردی