آفتاب

سازمان ملل نسبت به وضعیت انسانی در سوریه ابراز نگرانی کرد

سازمان ملل نسبت به وضعیت انسانی در سوریه ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری ˈشین هواˈ چین روز شنبه در گزارشی از مقر سازمان ملل در نیویورک، اعلام کرد: سه نهاد وابسته به این سازمان نسبت به اوضاع انسانی در سوریه ابراز نگرانی کردند.

ˈفرحان حقˈ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت : دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان خواستار توجه بیشتر به اوضاع انسانی در سوریه شدند.

وی در کنفرانس خبری گفت: این سه نهاد خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به اوضاع انسانی در سوریه، به ویژه وضعیت دشوار کمک رسانی آژانس های کمک رسان برای تحویل کمک های ضروری و مورد نیاز 240 هزار نفر تحت محاصره در سوریه هستند.

ˈفرحان حقˈ افزود: بر اساس اطلاعاتی که این سه نهاد ارائه کرده اند، حدود سه میلیون و 500 هزار شهروند سوری در حدود 262 مکان این کشور در حالی به کمک نیاز داشته که آژانس های کمک رسان به آنها دسترسی ندارند.

وی با اعلام اینکه امدادگران به حمایت بیشتر برای جابجا شدن در سراسر سوریه نیاز دارند ،افزود: این دسته از امدادگران در درجه نخست نیازمند حمایت دولت سوریه و سپس گروه های مسلح مخالف (تروریست ها) هستند.

مترجمام**1378**5981
کد N275096

وبگردی