آفتاب
حسین‌آبادی:

از برگزاری دادگاه «تاج‌زاده» بی‌اطلاع‌ام

از برگزاری دادگاه «تاج‌زاده» بی‌اطلاع‌ام

وکیل‌مدافع مصطفی تاج‌زاده با اشاره به اینکه موکلش وی را از وکالت عزل کرده است گفت که از برگزاری دادگاه تاج‌زاده مطلع نیستم.

وکیل‌مدافع مصطفی تاج‌زاده با اشاره به اینکه موکلش وی را از وکالت عزل کرده است گفت که از برگزاری دادگاه تاج‌زاده مطلع نیستم.

حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: چهارشنبه هفته‌ گذشته به اتفاق همکارم به ملاقات آقای تاج‌زاده رفتیم تا برای دفاع دادگاه بیستم اردیبهشت ماه هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: موکلم گفت که اگر دادگاه علنی نباشد، در دادگاه شرکت نخواهم کرد و در نهایت آقای تاج‌زاده در نامه‌ای خطاب به دادگاه نوشت که با توجه به اینکه دادگاه علنی برگزار نمی‌شود، وکلایم را در رابطه با این پرونده عزل می‌کنم.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد:‌ ما نیز نامه را به دادگاه ارائه کردیم. لایحه‌ای نیز تنظیم کردیم که موکلم ما را برای ادامه وکالت در این پرونده عزل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آیین ‌نامه‌ سازمان زندان‌ها مبنی بر اینکه زمانی که زندانی حکمش قطعی شد باید به بند عمومی منتقل شود، گفت: محکومیت آقای تاج‌زاده قطعی شده و باید در بند عمومی بسر برد، اما مدت‌هاست که وی را به بند عمومی منتقل نکرده‌اند.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: موکلم در پرونده قبلی به اتهام اقدام علیه امنیت به 5 سال حبس محکوم شده بود و پرونده جدید نیز با اتهام تبلیغ علیه نظام تشکیل شده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: برای کسانی که قبلا محاکمه و به حداکثر مجازات محکوم شده‌اند باید ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی اعمال شود. آقای تاج‌زاده نیز باید 5 سال حبس را بگذراند که می‌توان گفت دوران محکومیت وی تمام شده، اما اقدامی در راستای ماده 134 در مورد وی انجام نشده است.

وی در پایان با بیان اینکه قرار بود جلسه امروز دادگاه در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود، گفت: از برگزاری دادگاه امروز مطلع نیستم.

انتهای پیام

کد N274987

وبگردی