آفتاب
خبرگزاری فرانسه :

نیروهای امنیتی یمن به حال آماده باش درآمدند

نیروهای امنیتی یمن به حال آماده باش درآمدند

تهران-ایرنا - خبرگزاری فرانسه گزارش داد ، درپی کشته شدن پنج نفر از اعضای گارد ریاست جمهوری یمن ، نیروهای امنیتی این کشور روز شنبه به حال آماده باش کامل در آمدند.

این منبع افزوده است: این تعداد از نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن توسط شبه نظامیان القاعده کشته شدند.

وزارت کشور یمن اعلام کرد که با تقویت نیروهای امنیتی این کشور در صنعا ، نیروهای دولتی مستقر در اطراف ساختمان های دولتی و سفارت خانه ها افزایش یافته است.

بنابراین گزارش ، ایست و بازرسی های جدید نیز برای مقابله با اقدام های تروریستی در اطراف صنعا درنظر گرفته شده است.

این نگرانی نیز وجود دارد که شبه نظامیان القاعده ممکن است علاوه بر صنعا ، در استان البیضاء نیز دست به حملات تلافی جویانه بزنند.

گفته می شود که دور جدید حملات القاعده یمن به تلافی اقدامات گسترده نیروهای امنیتی این کشور علیه مواضع این سازمان تروریستی انجام شده است.

ارتش یمن علاوه بر صنعا ، در استان البیضاء نیز از 29 آوریل به عملیات گسترده ضد تروریستی برای یافتن تروریست ها اقدام کرده است.

روز گذشته شبه نظامیان القاعده به کاخ ریاست جمهوری در صنعا حمله کرده و پنج عضو گارد ریاست جمهوری این کشور را کشتند . در زمان این حمله ˈعبد ربه منصور هادیˈ رییس جمهوری یمن در کاخ ریاست جمهوری یمن حضور نداشت

از زمان روی کار آمدن ˈعبد ربه منصور هادی ˈ، مقابله با القاعده یمن جدی ترین چالش او محسوب می شود.

این در حالی است که در صنعاء چند روزی است که حالت ویژه برقرار شده و به مردم و نیروهای امنیتی دستور داده شده سطح هوشیاری و دقت خود را در برابر حملات احتمالی از سوی القاعده افزایش دهند.

روز گذشته نیز وزیر دفاع یمن و دو افسر امنیتی این کشور از حمله القاعده جان سالم به در بردند. وزیر دفاع یمن پیش از این قول داده بود که القاعده در یمن را نابود کند.

براساس این گزارش ها ، نیروهای امنیتی یمن در استان های ˈابینˈ و ˈشبواˈ نیز عملیات های ضد شبه نظامیان القاعده انجام داده است.

برخی از مقام های یمنی روز شنبه اعلام کردند که اوضاع در استان های شبوا و ابین نسبتا آرام است . براساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن ، هفت تروریست در این دو استان کشته شده اند.

حضور القاعده در شبه جزیره عرب از ژانویه 2009 خطرناک ترین تهدید برای دولت یمن و این کشور به حساب می آید. اعضای این گروه تروریستی بارها به اهداف مختلف از جمله نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در یمن حمله کرده اند.

مترجمام**9234** 1447*5981
کد N274973

وبگردی