آفتاب
وزیر خارجه فرانسه:

ایران می تواند غنی سازی محدود داشته باشد

ایران می تواند غنی سازی محدود داشته باشد

لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه گفت ایران می‌تواند در توافق جامع هسته ای با گروه 1+5 غنی‌سازی محدود و غیرنظامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه گفت ایران می‌تواند در توافق جامع هسته ای با گروه 1+5 غنی‌سازی محدود و غیرنظامی داشته باشد.

وی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در این حال تاکید کرد ایران در حالی می تواند غنی سازی محدود داشته باشد که در توافق هسته ای موقت این حق به ایران داده نشده است.

فابیوس در تلاش برای توجیه کارشکنی های فرانسه در مذاکرات پیش از دستیابی به توافق هسته ای موقت گفت: امیدوارم بتوانیم راه‌حلی پیدا کنیم. همه از اینکه دیگر تهدید هسته‌ای وجود نداشته باشد، خوشحال می‌شوند. اما موضع

ما بسیار ساده است و آن این ست که  انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، آری. بمب اتم، نه.

فابیوس با بهتر خواندن شرایط موجود در توافق جامع هسته ای در مقایسه با توافق موقت قبلی تصریح کرد: آنجا(مذاکرات قبلی)  موضع من این بود که ما می‌خواهیم به توافق برسیم، اما توافقی که محکم باشد. در مرحله اول، به اندازه

کافی توافق محکم نبود. به همین خاطر با 1+5 بحث‌هایی کردیم و تصمیم گرفتیم که موضعی واحد اتخاذ کنیم.

وی در ادامه مدعی شد :ایرانی‌ها در ابتدا جواب رد دادند. اما 10 روز بعد که برگشتند، رضایت دادند.

وزیر خارجه فرانسه در بخش دیگری از مصاحبه اش با اشاره به تحولات اوکراین گفت: باید اضافه کنم که تا الان اختلافاتی که با روسیه بر سر اوکراین داشته‌ایم، تأثیری بر مذاکرات با ایران، نداشته است.

فابیوس درباره غنی سازی ایران گفت: ایران می‌تواند میزانی از غنی‌سازی را داشته باشد، مشروط بر اینکه محدود بوده و برای مقاصد نظامی استفاده نشود.

 

کد N274922

وبگردی