آفتاب

ادامه درگیری ها در شهر ماریوپول اوکراین

ادامه درگیری ها در شهر ماریوپول اوکراین

تهران-ایرنا- شاهدان و یک رسانه محلی در اوکراین گزارش دادند که صدای انفجار و تیراندازی بعدازظهر روز شنبه نیز در شهر ماریوپول در شرق اوکراین شنیده شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، درگیری های امروز در حالی رخ داده است که روز گذشته نیز درگیری های مرگبار میان نیروهای مسلح اوکراین و جدایی طلبان حامی فدرالی شدن در این شهر رخ داد.

براساس اعلام یک رسانه محلی، یک خودرو نظامی در نزدیکی شورای شهر ماروپول در حال سوختن است. عوامل اعمال قانون اوکراین در حال انجام عملیاتی ویژه با استفاده از خودروهای نظامی علیه حامیان فدرالی شدن در این شهر هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که صدای تیراندازی و انفجار در مرکز شهر ماریوپول شنیده می شود. دود غلیظی نیز بر فراز ساختمان شورای شهر ماریوپول مشاهده شده است. همچنین گزارش شده است که در نزدیکی ساختمان شورای شهر خودرویی نظامی در حال سوختن است.

وزارت دفاع اوکراین پیشتر گزارش داده بود که 2 نیروی نظامی اوکراین در درگیری های ماریوپول کشته شدند. همچنین روز گذشته گزارش شده بود که در درگیری روز جمعه میان نیروهای شبه نظامی و پلیس در شهر ماریوپول درشرق اوکراین، 21 نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

از سوی دیگرˈ گرگور گیسیˈ یک سیاستمدار چپ گرای برجسته آلمانی یادآورشدکه سیاست اعمال تحریم علیه روسیه نمی تواند به حل و فصل بحران اوکراین کمک کند.

رییس حزب چپ گرای سوسیالیست آلمان گفت:این سیاستهای اعمال تحریم و تهدید و ارعاب به حل بحران اوکراین کمکی نمی کند.

وی از دولت آلمان به دلیل آنچه وی ارسال سیگنال های اشتباه به جامعه جهانی در خصوص مناقشه اوکراین ارایه کرده است، انتقاد کرد.

مترجمام**9234** 1010
کد N274882

وبگردی