آفتاب

هشدار دوباره کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی

هشدار دوباره کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی

تهران-ایرنا- کره شمالی روز شنبه هشدار داد که به تمامی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در مورد تمرین ها و رزمایش های نظامی و موشکی اش با هیچ گذشتی پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کارگران کره شمالی در مقاله ای نوشت: رزمایش اخیر این کشور به عنوان بخشی از آمادگی های مشروع برای دفاع از کره شمالی در برابر تجاوزارت دیگر کشورها بوده است.

در این مقاله آمده است:از هر گونه اقدامی برای به چالش کشیدن چنین حقی به عنوان اقدامی در جهت از بین بردن کره شمالی یاد خواهد شد. اگر کره شمالی با چنین رفتارهای تحریک آمیزی مواجه شود، پاسخی بدون گذشت و قوی به این رفتارها خواهد داد.

در مقاله این روزنامه آمده است: نگرانی های اعلام شده از سوی آمریکا و کره جنوبی در مورد آزمایش هسته ای دیگر توسط کره شمالی با هدف تضعیف تمامیت ارضی این کشور و رد حق پیونگ یانگ برای دفاع از خود در برابر تجاوزات دیگر کشورها می توان اعلام شده است.

این هشدار کره شمالی در حالی مطرح شده است که گمانه زنی هایی در هفته های اخیر در مورد آزمایش هسته ای دیگری توسط کره شمالی مطرح شده است. کره شمالی پیشتر در سالهای 2006، 2009 و 2013 سه مرتبه آزمایش هسته ای انجام داده بود که محکومیت بین المللی را نیز در پی داشت.

پیش از این آمریکا و برخی از کشورهای درگیری در مساله کره شمالی قصد داشتند تا مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی از سر گرفته شود اما این اقدام تاکنون ناکام بوده است. این در حالی است که مذکرات شش جانبه با هدف متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی با حضور نمایندگان آمریکا، ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی، روسیه و چین از اواخر سال 2008 متوقف بوده است.

ماه گذشته کره شمالی تهدید کرد که شکل جدیدی از آزمایش هسته ای را انجام خواهد داد. این اعلام پیونگ یانگ نگرانی هایی را در مورد تشدید تنش ها در شبه جزیره کره به دنبال آزمایش هسته ای قریب الوقوع کره شمالی ایجاد کرده است.

مترجمام**9234**1010
کد N274789

وبگردی