آفتاب

هشدار اولاند و مرکل به روسیه

هشدار اولاند و مرکل به روسیه

رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: برلین و پاریس در صورتی که انتخابات 25 مه 2014 در اوکراین آنچنان که باید پیش نرود، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهند کرد و این ناکامی عواقب شدیدی بر روسیه می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی برای خبرنگاران پس از انتشار این بیاینه مشترک گفت: اگر این انتخابات با شکست مواجه شود ما تحریم‌های آتی را بر روسیه اعمال می‌کنیم.

مرکل به همراه فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کردند: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به صورت بین‌المللی به رسمیت شاخته نشود این اقدام باعث بی‌ثباتی بیشتر در این کشور خواهد شد و آلمان و فرانسه توافق کرده‌اند در صورتی که این روند صورت نگیرد پیامدهای مخربی به وقوع می‌پیوندد.

این پیامی واضح درباره دور سوم تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه است که رهبران اتحادیه اروپا ششم مارس برآن توافق کردند.

پاریس و برلین همچنین به تمامی طرف‌های درگیر در اوکراین تاکید کردند که براساس توافقنامه 17 آوریل ژنو سلاح‌های خود را بر زمین گذاشته و با سازمان امنیت و همکاری اروپا همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N274545

وبگردی