آفتاب
کولیوند:

برگزاری هر گونه تجمعی باید با مجوز وزارت کشور باشد

برگزاری هر گونه تجمعی باید با مجوز وزارت کشور باشد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه برای برگزاری هر تجمعی حتی در دفاع از نظام باید از وزارت کشور مجوز اخذ شود گفت که وزارت کشور تذکرات لازم را به متصدیان برگزار کننده تجمع هفته گذشته مقابل این وزارت خانه داده است.

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد برگزاری تجمع بدون مجوز هفته گذشته مقابل وزارت کشور گفت: هرگونه تجمعی ولو در دفاع از نظام باید با اخذ مجوز از وزارت کشور برگزار شود؛ چون وزارت کشور باید تبعات جانبی برگزاری تجمعات حتی برای دفاع از نظام و عفاف و حجاب را پیش بینی کند.

وی توضیح داد: ممکن است خدای ناکرده در خلال برگزاری تجمع اتفاقی رخ دهد که طبیعتا باید وزارت کشور مبنای قانونی را در برگزاری آن تجمع رعایت کند؛ به طوری که پشت سر تجمع کنندگان نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی حضور داشته و تجمع را مدیریت کنند. تمامی این پیش بینی‌ها در صورت اخذ مجوز متقاضیان برگزاری تجمع رخ می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها با تاکید مجدد بر این که باید همه به قانون تمکین کرده و حتی برای برگزاری تجمعات به نفع نظام نیز مسیر قانونی را طی کنند گفت که هرگونه تجمع باید با مجوز برگزار شود تا وزارت کشور بتواند تبعات احتمالی آن را مدیریت کند.

کولیوند در مورد واکنش وزارت کشور به این تجمع گفت این که وزارت کشور در رسانه‌ها اعلام کرد این تجمع بدون مجوز و بدون رعایت قانون برگزار شده به گوش خیلی‌ها رسیده است و آنها نیز این موضوع را فهمیدند که اگر بخواهند از این به بعد تجمع برگزار کنند باید از وزارت کشور مجوز بگیرند.

وی افزود: وزارت کشور با دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان تجمع برخورد سازنده‌ای داشته یعنی تذکرات لازم و سازنده به متصدیان امر داده شده است تا آنها اگر خواستند در دفعات بعدی تجمعی برگزار کنند مجوز اخذ کنند، نه این که بدون مجوز و یک مرتبه تجمعی را برگزار نمایند.

کولیوند ادامه داد: نباید فراموش کرد که معاندین نظام به دنبال این بودند که با این تجمع برخوردی صورت گیرد و بعد از آن بگویند که در کشورمان حتی با افرادی که به نفع دین و حجاب و عفاف در جایی جمع می‌شوند، برخورد می‌شود. آنها دنبال یکسری مقاصد خودشان هستند. به همین دلیل باید کاری کنیم که برگزاری تمامی تجمعات حتی در دفاع از نظام نیز با مجوز انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان در مورد سکوت وزارت کشور در مورد این تجمع گفت: سکوت وزارت کشور به معنای موافقت با برگزاری تجمع بدون مجوز نیست. آنها باید شرایط را سنجیده تا بر اساس آن تذکرات لازم را به افراد بدهند. بهتر است اجازه دهیم مسیر منطقی طی شود.

انتهای پیام

کد N274543

وبگردی