آفتاب

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از درگیری‌های ماریوپول/آمار متفاوت از تلفات خشونتهای ماریوپول

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از درگیری‌های ماریوپول/آمار متفاوت از تلفات خشونتهای ماریوپول

واحدهای گارد ملی اوکراین برای جلوگیری از تحریک فعالان جدایی‌طلب حامی روسیه در شرق این کشور و تضمین امنیت غیرنظامیان از نقاط درگیری عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه، سرویس مطبوعاتی گارد ملی اوکراین در این خصوص اعلام کرد: فرمانده گارد ملی و نیروهای آن همه تلاش خود را برای رسیدن به ثبات در شهر ماریوپول به کار گرفته‌اند. این نیروها تلاش کردند تا در روز جمعه با حمله به ساختمان پلیس شهر ماریوپول که از اطاعت دستورات کی‌یف خودداری کرده بودند، آن‌ها را تحت امر درآورند تا در نهایت به آتش گرفتن آن ساختمان منجر شد.

نهادهای مختلف تعداد قربانیان خشونت‌های روز جمعه ماریوپول را متفاوت ذکر کردند. شبکه خبری روسیه 24 به نقل از دولت محلی دونتسک اعلام کرد که در این خشونت‌ها سه نفر کشته و 25 تن زخمی شدند و این در حالی است که وزیر کشور اوکراین مدعی شد 20 تن از معترضان و یک پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر ویتالی ایوانف، سخنگوی جمهوری مردم دونتسک در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد که 20 غیرنظامی کشته و 10نفر دیگر در آتش‌سوزی زخمی شدند.

در همین راستا شورای شهر ماریوپول اعلام کرد که امروز (شنبه) به دلیل حوادثی که در روز جمعه رخ داد، روز عزا است. در این بیانیه آمده است که به دلیل حوادث غم‌انگیزی که در روز جمعه رخ داد و جان بسیاری را گرفت امروز شنبه روز عزای عمومی است.

از سوی دیگر سازمان امنیت و همکاری اروپا خشونت‌های خونین روز جمعه در این شهر را محکوم کرده و از طرفین درگیر خواست تا تنش‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام

کد N274465

وبگردی