آفتاب

ارتش نیجریه از حمله بوکوحرام به دبیرستان دخترانه آگاهی داشت

ارتش نیجریه از حمله بوکوحرام به دبیرستان دخترانه آگاهی داشت

کارشناسان نظامی آمریکا و بریتانیا درحالی برای کمک به دولت نیجریه در یافتن دختران ربوده شده وارد ابوجاشده اند که به استناد شواهدی که بدست سازمان عفوبین الملل رسیده، ارتش نیجریه حداقل از چهارساعت قبل، از حمله اسلامگرایان بوکوحرام به دبیرستان دخترانه روستای چیبوک اطلاع داشته است.

   

 

 



سوزانا فلود، سخنگوی این سازمان حقوق بشری در این باره گفت: «اطلاعات موثقی از چندین منبع مختلف به دست ما رسیده مبنی بر اینکه ارتش نیجریه، پیش از حمله بوکوحرام به مدرسه چیبوک،
از این مسئله مطلع شده بوده و بنابراین می توانسته از ربوده شدن این دویست دانش آموز جلوگیری کند. آنها می دانستند که این دبیرستان در معرض تهدید است ولی کاری برای حفاظت از این دختربچه ها انجام ندادند.»

قصور و کم کاری ای که بزعم آنجلینا جولی، ستاره سینما و از فعالان حقوق بشر، ریشه های فرهنگی هم دارد.

او در این باره می گوید: «این مردان فکر کرده اند با این کارها به اهداف خود می رسند. می توانند از زنها سوء استفاده کنند؛ به آنها تجاوز کنند و یا آنها را بفروشند. انگار زنها جزء دارایی های آنها هستند. برای اینکه در گذشته هم بارها این کارها را کرده اند. دلیلش هم وجود فرهنگ مصونیتی است که احساس می کنند. بنابراین ما نه تنها باید کاری کنیم که به آزادی این دخترها ختم شود که باید کاری کنیم که چنین اعمالی متوقف شوند.»

هرچند واکنش فعالان و چهره های شناخته شده دنیا، درکنار بیانیه های اعتراضی علمای جهان اسلام، درتنگ شدن عرصه بر اسلامگرایان بوکوحرام، بی تاثیر نیست اما توقف کامل فعالیت های این گروه، بی شک نیازمند عزم جدی تر دولت نیجریه و همراهی جامعه بین الملل است.

 

منبع: یورونیوز/ رویترز

26149

کد N274432

وبگردی