آفتاب

نوبخت:​ برنامه​هاي دولت براي خروج از رکود

نوبخت:​ برنامه​هاي دولت براي خروج از رکود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری اعلام کرد: استان البرز سهام دار سهم 35 میلیارد دلاری فاینانس خواهد بود.

محمدباقر نوبخت، در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری برد – برد که در تالار همایش‌های شهیدان نژادفلاح کرج با حضور وزرای دولت، استانداران، سرمایه گذاران و جمع قابل توجهی از مدیران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: برای رشد در کشور نیازمند سرمایه گذاری هستیم. نوبخت در ادامه با بیان اینکه حضور سفیر اسلاوی و اندونزی در همایش فرصت های برد - برد حاوی پیام است، افزود: هدف نظام در افق 1404 ایستادن در جایگاه نخست علم و فناوری است.

نوبخت همچنین رشد سالانه کشور و میزان نرخ تورم طی سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفاوت و فاصله در رشد هشت برابری آن وظیفه ما را سنگین‌تر می‌سازد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی طی دو برنامه چهارم و پنجم توسعه موانعی را ایجاد کرد اما دولت جمهوری اسلامی ایران مصصم است که در سال 93 و برنامه چهارم و پنجم اقتصاد ایران را با برنامه ریزی و بودجه 93 از رکود خارج و به سمت رشد مثبت اقتصادی پیش ببرد.

وی افزود: این رشد برای سال‌های دیگر تا افق 1404 در دو بخش قابل «دولتی» و «خصوصی و تعاونی» قابل برنامه‌ریزی است به نحوی که دولت برای رشد داخلی بیش از 40 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش بینی کرده است و طرح‌های عمرانی بخشی از آن به شمار می رود. سخنگوی دولت گفت: علاوه بر 41 هزار میلیارد تومان از سوی دولت، بیش از 90 هزار میلیارد تومان نیز از در بخش خصوصی ویژه سرمایه گذاران دیده شده است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت در سال 93 بالغ بر 35 میلیارد دلار از منابع فاینانس سرمایه گذاری خواهد کرد و البرز از این رقم سهم می‌برد و عمدتاً بخش‌های دولتی البرز از این بخش سهم می برند.

وی در ادامه سیاست های کلی کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سیاست کلی دولت آن است که توسعه اقتصادی با مشارکت آحاد و در بخش خصوصی انجام شود. نوبخت ادامه داد: دولت 22 میلیارد دلار را به صندوق توسعه ملی اختصاص داده است؛ بنابراین سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای باید آماده شوند. وی افزود: علاوه بر بخش خصوصی ، دولت 22 میلیارد دلار نیز تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد. سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مصوبه هفدهم شهریور ماه هیات وزیران یادآور شد: بر اساس این مصوبه اگر طرح ها برای استفاده منابع صندوق توسعه دارای توجیه باشد باید در کمتر از سه ماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد. وی در پایان گفت: صندوق توسعه ملی باید به همه طرح های قابل توجیه 22 میلیارد را بپردازد.
کد N274382

وبگردی