آفتاب

درگیری مسلحانه درکشمیر دو کشته برجای گذاشت

درگیری مسلحانه درکشمیر دو کشته برجای گذاشت

دهلی نو - ایرنا - دو تن از افراطیون مسلح بامداد شنبه در جریان درگیری مسلحانه با نیروی زمینی هند درایالت جامو و کشمیر کشته شدند.

به گزارش ایرنا، این دومین مورد از درگیری مسلحانه بین افراد نیروی زمینی هند و افراطیون مسلح در طول خط کنترل بین هند و پاکستان طی یک هفته اخیر می باشد.

یک افسر نیروی زمینی هند به خبرگزاری پی تی آی گفت: یک گروه چهار نفره از افراطیون مسلح بامداد امروز درداخل خاک هند در طول خط کنترل در بخش پونچ مشاهده شدند.

وی افزود: افراد نیروی زمینی به آنان ایست دادند ولی آنان به سوی نیروهای هندی آتش گشودند و سربازان هندی به آتش آنان پاسخ دادند.

به گفته این مقام نظامی هند، دو تن از افراطیون در جریان این تبادل آتش کشته شدند و یک تن از سربازان نیروی زمینی هند نیز مجروح شد.

این افسر نیروی زمینی هند افزود، سربازان هندی در سوم ماه می نیز یک تلاش افراطیون مسلح را برای رخنه از طریق خط کنترل در بخش پونچ جهت جمع آوری اطلاعات را خنثی کردند و سربازان پاکستانی آن روز به سوی مواضع نیروهای هندی ظاهرا به منظور کمک به رخنه افراطیون مسلح آتش گشودند.

وی گفت: سربازان پاکستانی آتش بس را از طریق تیراندازی به سوی مواضع ما به منظور تدارک پوشش برای افراطیون مسلح و انحراف سربازان هندی نقض می کنند.

هند ادعا می کند که پاکستان آتش بس را در طول خط کنترل بین دو کشور چهار بار در طول دو هفته گذشته نقض کرده است.

هند و پاکستان در نوامبر سال 2003 قراردادی را برای رعایت آتش بس در طول خط کنترل فیمابین در جامو و کشمیر امضا کردند ولی هر دو از آن موقع تاکنون یکدیگر را بکرار به نقض این قرارداد متهم کرده اند.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N274374

وبگردی