آفتاب

مدیرکل ثبت املاک ترکیه: تهران و آنکار در اکو پیشرو هستند

مدیرکل ثبت املاک ترکیه: تهران و آنکار در اکو پیشرو هستند

آنکارا - ایرنا - مدیر کل ˈسازمان ثبت املاک ˈ ترکیه از تهران و آنکارا به عنوان دو طرف ˈپیشروˈ در ˈسازمان همکاری های اقتصادیˈ (اکو) نام برد.

ˈداود گونییˈ مدیرکل تبت املاک ترکیه روز شنبه در پایان دومین نشست روسای سازمان نقشه برداری کشورهای عضو ˈاکوˈ در آنکارا در گفت وگو با ایرنا، بر لزوم گسترش و تعمیق همکاریهای درون سازمانی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو اکو از اشتراکات فرهنگی، تاریخی، قومی و دینی گسترده ای برخور دارند، گفت: سازمان نقشه برداری و ثبت املاک و اسناد ترکیه از میزبانی دومین نشست روسای سازمانهای نقشه برداری کشورهای اکو خرسند است و ما خواستار برگزاری سومین نشست نیز در آنکارا هستیم .

گونیی افزود: در نشست دو روزه روسای سازمانهای نقشه برداری کشورهای عضو اکو در آنکارا، راههای همکاری و نهادینه کردن این همکاریها بین سازمانهای ذیربط بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به نقش پیشرو ایران و ترکیه در اکو و بدست گرفتن ابتکار عمل کشورهای عضو در برگزاری چنین نشستهای تخصصی، ابراز امیدواری کرد که نشست آنکارا زمینه آشنایی هرچه بیشتر اعضای این سازمان برای رسیدن به اهداف را فراهم کرده و راهکارهای تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاریهای آموزشی در حوزه نقشه برداری و بکارگیری آخرین فناوریها در این حوزه بین کشورهای عضو تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت املاک ترکیه وابسته به وزارت محیط زیست و شهرسازی این کشور است، گفت: این وزارتخانه نیز از برقراری و توسعه همکاریهای بین سازمانهای نقشه برداری کشورهای عضو اکو حمایت می کند .

خاورم/2011**230**1651
کد N274373

وبگردی