آفتاب
اختصاصی

دبیرکل ایرانی سازمان دی هشت از تشکیل گروه شخصیتهای برجسته خبر داد

دبیرکل ایرانی سازمان دی هشت از تشکیل گروه شخصیتهای برجسته خبر داد

آنکارا - ایرنا - دبیرکل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی ˈ دی هشت ˈ از تشکیل گروه ˈ شخصیت های برجسته ˈ در این سازمان خبر داد.

ˈ سید محمد موسویˈ دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی ˈ دی هشت ˈ امروز -شنبه- در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت : به منظور استفاده از تجارب و پیشنهادات شخصیتهای برجسته هشت کشور عضو سازمان نسبت به تشکیل این گروه اقدام شده است.

وی افزود : ˈ نعمان کورتولموش ˈ معاون حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ ترکیه ریاست این گروه را برعهده دارد و شماری از نمایندگان مجالس و دیگر شخصیتهای برجسته هشت کشور عضو سازمان دی هشت در این گروه عضویت دارند.

دبیرکل ایرانی سازمان دی هشت به برگزاری نخستین نشست وزرای انرژی کشورهای سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در روزهای 26 تا 28 ماه می سال جاری میلادی ( 5 تا 8 خرداد ) در شهر ˈ قیصری ˈ ترکیه اشاره کرد و گفت : از وزرای انرژی هشت کشور عضو این سازمان برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

موسوی اضافه کرد: وزرای انرژی هشت کشور عضو در این نشست در خصوص چگونگی افزایش همکاری ها در بخش انرژی و منابع طبیعی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

او گفت: افزون بر بخش انرژی ، ما در پی افزایش همکاری های هشت کشور عضو در بخش های تجاری ، صنعتی ، کشاورزی و حمل و نقل هستیم .

دبیر کل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی در ادامه با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در این سازمان افزود: هدف این سازمان رساندن حجم تجاری هشت کشور عضو در سال 2018 میلادی به 500 میلیارد دلار است. شاید رسیدن به این رقم سخت باشد، ولی ما تلاش خود را انجام خواهیم داد.

سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی به منظور بهبود موضعیت کشورهای عضو در اقتصاد جهانی ، تنوع و ایجاد فرصت های جدید در روابط تجاری ، افزایش مشارکت در تصمیم گیری های بین المللی و بهبود استانداردهای زندگی از سوی کشورهای ایران ، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه تشکیل شده است.

خاورم ** 230**1586
کد N274121

وبگردی