آفتاب

وزیر تونسی اتهام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد

وزیر تونسی اتهام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد

وزیر تونسی که به دلیل اتهام‌ها علیه خود مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با اعطای رای عدم اعتماد در پارلمان مواجه است، این اتهام‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رضا صفر، وزیر مکلف در امور امنیتی تونس اظهار کرد: مسئولان تنها به گردشگران اسرائیلی مجوز عبور می‌دهند که این اقدام از چند سال قبل اجرا می‌شده است.

وی در جلسه‌ پارلمان که برای بررسی اعطای رای عدم اعتماد به این مقام تونسی و همچنین آمال کربول، وزیر گردشگری برگزار شد، این سخنان را مطرح کرد.

رضا صفر همچنین تصریح کرد: تونس از چند سال گذشته به اسرائیلی‌هایی که سالانه به کنیسه یهود در جزیره جربه در جنوب شرق تونس می‌آیند، مجوز عبور می‌دهد.

برخی از نمایندگان تونسی این دو مقام را به عادی‌سازی روابط با رژیم‌ صهیونیستی و تسهیل در ورود گردشگران اسرائیلی به تونس متهم کردند که روابط دیپلماتیک با تل‌آویو ندارد.

در همین راستا فیصل جدلاوی از نمایندگان تونسی که از 80 نماینده‌ای بوده است که درخواست اعطای رای عدم اعتماد به این دو وزیر را امضا کرده است، گفت: ما انقلاب نکردیم تا اولین اقدام انقلابی مان عادی‌سازی روابط با اسرائیل باشد.

انتهای پیام

کد N274024

وبگردی