آفتاب
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا:

برگزاری هر گونه تجمعی بدون مجوز وزارت کشور یک عمل قبیح است

برگزاری هر گونه تجمعی بدون مجوز وزارت کشور یک عمل قبیح است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید هرگونه تجمعی با مجوز وزارت کشور برگزار شود گفت که برگزاری تجمع در مورد هر موضوعی ولو درست باید با سازوکارهای قانونی انجام شود چون تخطی از قانون عمل قبیحی است.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در واکنش به برگزاری تجمعی بدون مجوز هفته گذشته در مقابل وزارت کشور گفت: کشور ما کشوری با قانون متقنی است که دستگاه‌های مختلف بر مدار آن کشور را اداره کرد و مسئولیت ساماندهی کار را بر عهده دارند.

وی افزود: با توجه به وجود قانون باید هر گونه تجمع با مجوز وزارت کشور انجام شود و اگر قرار باشد افراد خارج از این چارچوب اقداماتی را انجام دهند دیگر سنگ روی سنگ باقی نمی‌ماند. همه باید پایبند به قانون باشیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه قانونمنداری یک اصل است گفت: هرگونه حرکتی خلاف قانون می‌تواند پیامدهای نادرست و ناخوشایندی درپی داشته باشد، قانونمندی یک اصل است و تخطی و تخلف از مدار قانون عمل نادرست، ناهماهنگ و قبیح به شمار می‌آید.

سبحانی‌نیا افزود: افراد باید در هر شرایطی ضوابط را رعایت کنند. عمل به قانون را مقام معظم رهبری و امام(ره) عملی شرعی و تخطی از آن را خلاف عنوان کردند. لذا فرقی نمی‌کند که تجمع در چه موضوعی برگزار می‌شود اصل بر پایبندی به قانون و اصول است.

وی در عین حال گفت: بنده اصل توجه به عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی را امری درست می‌دانم ولی این مجوزی نیست که برای انجام هر کار مثبتی از روش‌های نادرست استفاده کرد. بنابراین برگزاری تجمع در موضوعات درست و یا نادرست باید با مجوز وزارت کشور انجام شود.

انتهای پیام

کد N273924

وبگردی