آفتاب
لاریجانی در مراسم تجلیل از نخبگان و جلوه‌های خودباوری:

نباید از سنگ اندازی ها در مسیر ایران مضطرب شد / نهادهای انقلابی برای کسب درآمد به میدان نمی آیند

نباید از سنگ اندازی ها در مسیر ایران مضطرب شد / نهادهای انقلابی برای کسب درآمد به میدان نمی آیند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران یک کشور معمولی بود و برای هدایت امت اسلامی نقش‌آفرین نبود این قدر در مسیر سنگ اندازی قرار نمی‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان و جلوه‌های خودباوری با تبریک سالروز میلاد امام جواد (ع) گفت: باید تلاش کرد منابع به سمت تولید هدایت شود تا بتوان برای مردم زمینه ایجاد زندگی با کرامت ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده تلاش کند که منابع بانکی به سمت تولید هدایت شود اگر در روستاها کارهای مصرفی انجام شود روستاها آباد نمی‌شود بنابراین اگر بین منابع بانکی و کمکهای دولتی و مردم هماهنگی های لازم انجام شود یک سه ضلعی به وجود می‌آید که به آبادانی روستاها کمک خواهد کرد و در نهایت به زندگی با کرامت منتهی می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: باید کارآفرینی در کشور به وجود آید و سعی شود افراد خود مالک کار خود باشند، آیت الله جوادی در این زمینه فرمودند که اگر انسان کارگر دیگران باشد فضیلت نیست پس باید سعی کرد افراد خود مالک کار باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر عزیزان در کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کنند بسترهای مادی و حمایتی را برای افراد نخبه فراهم کنند. این درحالی است که می‌توان با استفاده از منابع یارانه‌ها و امکانات دیگر تلاش کرد این کارها به پیشرفت های بیشتری منتهی شود.

لاریجانی گفت: کشاورزان با امور دیوانی خیلی آشنا نیستند و این موضوع باعث شده کار با بانک سخت شود در نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد امروز جوانی به من گفت که با وجود اختراعی که داشته‌ام زمانی برای توسعه اختراع به بانک مراجعه می‌کنم بانک از من تضمین می‌خواهد.

وی ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند حلقه واسطی شود تا منابع بانکی در اختیار نخبگان کشور که به حمایت نیاز دارند قرار گیرد و اگر در این زمینه به قانون نیاز است مجلس می‌تواند حمایت کند.

لاریجانی افزود: در مجلس نمایندگان از طرح های ابتکاری کمیته امداد حمایت می‌کنند و در زمینه قانون گذاری نیز می‌توانند نیازها را برطرف کنند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مشکل تورم و بیکاری زمانی به وجود می‌آید که عدم توازن در عرضه و تقاضا وجود داشته باشد بنابراین با هدایت منابع یارانه‌ها به سمت تولید و همچنین منابع مالی مردمی و کمکهای دیگر باید تلاش شود بخش تولید کشور رونق یابد.

لاریجانی با بیان اینکه مردم به کمیته امداد اعتماد دارند، گفت: کمیته امداد در بسیاری از امور توفیقات مهمی را کسب کرده است و در زمینه اشتغالزایی نیز با همت دوستان و سرمایه گذاری شغل ایجاد کرده اند، البته اگر کمکهای بیشتری در این زمینه شود اشتغالزایی بیشتری در کشور فراهم می شود.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های کمیته امداد (ره) بهره ببرد البته باید توجه داشت امروز حجم زیادی از منابع به صورت یارانه به مردم ارائه می‌شود و در حال حاضر 42 هزار میلیارد تومان در سال صرف منابع عمومی می‌شود که این کار به رشد تقاضا و افزایش تورم منجر شده است، بنابراین با رسیدگی به این امور و تقویت تولید، کشور را توسعه داد.

لاریجانی افزود: باید به موضوع پویایی در اقتصاد و فرهنگ توجه شود و تلاش کرد اقتصاد و فرهنگ همراه با هم رشد یابد.

وی با بیان اینکه امام جواد (ع) در شرایط سخت تاریخی زندگی می‌کرد، گفت: امام جواد در دوره عباسی با کجروی هایی روبرو می‌شد اما در آن شرایط سخت نیز تلاش می‌کرد، به امام رضا (ع) سختی‌هایی در طوس تحمیل شد و دشمنان او را تحت فشارهای سیاسی قرار دادند اما این عزیزان مقاومت کردند.

لاریجانی ادامه داد: در زمان امامت امام جواد (ع) برخی گروههای فکری انحراف ایجاد می‌کردند و برخی گرایش‌ها وارد تفکر اسلامی شده بود، بنابراین نیاز بود افرادی مانند امام جواد (ع) دین اسلام را اشاعه دهند و از بروز مشکلات ممانعت کنند و امام جواد (ع) در چنین شرایطی با پایداری از تفکر اسلامی تلاش کرد تا اسلام در اختیار ما قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات در کشور گاهی اضطراب ها و نگرانی‌هایی به وجود می‌آورد اما استقامت اولیای دین به ما آموخته است که باید در مسیر روشن حرکت کرد امروز مشقت‌هایی که امام جواد داشتند جامعه ما با آن روبرو نیست البته برخی کشورهای بزرگ درشتی می‌کنند اما کشور ما با استفاده از منابع و استعدادهای قوی و پشتیبانی حکومت زمینه های رشد فکری را فراهم کرده است.

وی افزود: شرایط تغییر کرده است بنابراین باید با امیدواری در مسیر حرکت کرد و نباید از سنگ اندازی های دشمنان هراسید.

لاریجانی تصریح کرد: اگر ایران یک کشور معمولی بود و برای هدایت امت اسلامی نقش‌آفرین نبود این قدر در مسیر سنگ اندازی قرار نمی‌گرفت پس نباید مضطرب شد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: باید به راه خود اعتقاد داشت، راه صحیح همین است فراز و فرودها رفع خواهند شد، آنچه میراث امام است این است که حکومت اسلامی و ولایت فقیه حفظ شود و باید به آن تمسک کرد تا نگرانی ها رفع شود و راه مشخص ادامه یابد.

لاریجانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی نهادهایی با مختصات همگون مانند سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و کمیته امداد احساس وظیفه کردند و از فرهنگ عمومی و ارتباط با توده‌های مردمی در انجام وظایف خود استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: نهادهای انقلابی براساس احساس وظیفه به میدان می‌آیند نه برای کسب درآمد، روز اولی که کمیته امداد با پیشنهاد مرحوم عسگراولادی و تائید امام خمینی شکل گرفت یک احساس وظیفه بود.

لاریجانی گفت: باید  مشکلات افراد نیازمند با حمایت حل شود تا استعدادهای آنها شکوفا شود، این یک احساس وظیفه اسلامی است که مشکلات را حل کرد به همین دلیل است که مردم امروز به کمیته امداد اعتماد دارند و یک رابطه عاطفی بین کمیته امداد و مردم برقرار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیته امداد در سطح وسیعی از دانشمندان و نخبگان کشور استفاده کرده و تلاش می‌کند استعدادهای افراد نخبه در تمامی زمینه ها شکوفا شود که این حرکت ارزشمندی است.

لازم به ذکر است در ابتدای مراسم انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد.

گفتنی است در این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ستاری معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری حضور داشت.

کد N273856

وبگردی