آفتاب

هزینه 17 میلیارد دلاری کاخ سفید برای ساخت بالگردهای ریاست جمهوری

هزینه 17 میلیارد دلاری کاخ سفید برای ساخت بالگردهای ریاست جمهوری

کاخ سفید برای ساخت بالگردهای ویژه ریاست جمهوری آمریکا، قراردادی را با شرکت سیکورسکی منعقد کرده که به موجب آن بین 10 تا 17 میلیارد دلار بر هزینه های دفاعی آمریکا افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی بیست، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با امضای قراردادی با شرکت سیکورسکی ساخت بالگردهای ویژه ریاست جمهوری آمریکا را به این شرکت سپرد.

بر اساس این قرارداد برای ساخت هر بالگرد ویژه ریاست جمهوری، 400 میلیون دلار هزینه خواهد شد که این گران قیمت ترین بالگرد ساخته شده در تاریخ خواهد بود.

به موجب قرارداد امضا شده میان پنتاگون و شرکت سیکورسکی قرار است 23 فروند از بالگردهای مدرن برای کاخ سفید ساخته شود که با توجه به شرایط موجود رقم کلی ساخت این تعداد بالگرد بین 10 تا 17 میلیارد دلار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بالگردهای ویژه کاخ سفید، به نوعی منحصر به فرد محسوب شده و مجهز به تمام موارد امنیتی و نظامی خواهند بود. این قرارداد با هدف نوسازی ناوگان بالگردهای کاخ سفید امضا شده است.

بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به چندین سامانه برای شناسایی و منحرف کردن موشکها مجهز است و سامانه ارتباطی بسیار قدرتمند آنها رمزگذاری شده است.

پنتاگون از آوریل سال 2002 اجرای برنامه نوسازی ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا را آغاز کرده اما پیچیدگی های نصب همه این سامانه ها در هر بالگرد یکی از چالشهای پنتاگون در 10 سال گذشته است.

دشواری‌های ناشی از بودجه و مطالبات سرویسهای مخفی مامور حفاظت از رئیس جمهور سبب شد شرکت‌ Northrop-Grumman-AgustaWestland و شرکت Bell-Boeing همکاری در این خصوص را رد کنند و شرکت سیکورسکی روز چهارشنبه قرارداد ساخت بالگردهای جدید ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور را امضا کند که نسخه‌ای از مدل S-92 است. نمونه نظامی این بالگرد که از سال 2004 مورد استفاده قرار می‌گیرد قادر به جابجایی 22 نفر است.

کد N273768

وبگردی