آفتاب

بانوی 74 ساله حافظ قرآن شد

بانوی 74 ساله حافظ قرآن شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: بانوی 74 ساله نهبندانی به برکت طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، حافظ قرآن شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: مریم شیخی که دارای سواد مکتبی است با حضور در کلاس‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم نهبندان موفق به حفظ جزء 30 و قسمتی از جزء یک قرآن کریم شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از موفق عمل کردن این طرح طی دو سال اخیر افزود: آموزش حفظ قرآن با دو رویکرد ترتیبی و موضوعی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله سوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن در سراسر استان آغاز شده است، ادامه داد: برای جذب بیش از 3 هزار نفر در این مرحله از طرح، برنامه‌ریزی شده است.

گرایلی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی دو مرحله در استان خراسان جنوبی اجرا شد که بیش از 5 هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

وی سهمیه امسال این طرح را برای خراسان جنوبی بیش از 3 هزار نفر عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام از متقاضیان این مرحله در شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف سراسر استان در دوره‌های آموزشی طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کنند.

گرایلی تصریح کرد: در سال جدید کتاب‌های جدیدی در حفظ موضوعی قرآن منتشر می‌شود و برنامه حفظ ترتیبی افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند ادامه دارد.

وی افزود: طرح تربیت حافظان قرآن در سال 1391 به منظور تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف آغاز شد که در دور نخست آن 220 هزار و در دور دوم آن 318 هزار نفر نام‌نویسی کردند و از این تعداد در سال نخست 100 هزار نفر و در سال دوم 200 هزار نفر در آزمون شفاهی و کتبی شرکت کردند.

انتهای پیام

کد N273732

وبگردی