آفتاب
پورمحمدی در پاسخ به ایلنا:

گزارش دولت در مورد بند 350 اوین تهیه شده است

گزارش دولت در مورد بند 350 اوین تهیه شده است

در مستند من روحانی هستم مواردی مطرح شده است که با واقعیت‌ها تطبیق داده نمی‌شود ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وزیردادگستری در مورد سی دی "من روحانی هستم" و پیگیری حواشی بند 350 زندان اوین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در لیست بدهکاران بانکی ارسالی از سوی معاون اول رییس جمهور به قوه قضاییه چند نفر از آنان مبلغ 10 میلیارد به بالا معوقه دارند، گفت:‌ ما هنوز در وزارت دادگستری بر روی این لیست کار نکردیم و گزارش آن را هم از آقای دادستان کل کشور نگرفته ام.

وزیردادگستری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه دادستان تهران گفته که از معاونت حقوقی دولت خواسته اند که موارد اختلافی سی دی من روحانی هستم را برای بررسی اعلام کنند. آیا از این قضیه اطلاع دارید که چه اقدامی صورت گرفته و نیز نظر شما نسبت به این مورد چیست؟، اظهارکرد: به هر حال مواردی در این سی دی مطرح است که با واقعیت‌ها تطبیق داده نمی‌شود ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال این‌ها مشکلاتی است که وجود دارد. مصادیق خلاف این سی دی را مطلعین تاریخی از جمله ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی باید بگویند. ضمنا تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.

وزیردادگستری در خصوص اینکه آیا خود دادستانی راسا هم می تواند به این قضیه ورود کند؟ گفت:‌ بله ودادستان تهران نیز نسبت به موضوع وارد شده و برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی نیز سئوال کرده است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براینکه شما مسئول کمیته پیگیری بازرسی بند 350 اوین هستید. پیگیری جنابعالی به کجا رسیده است؟، گفت: اصلا چنین کمیته‌ای به این معنایی که حضرتعالی می‌گویید نبوده است. بنا شده گزارشی در دولت تهیه شود و گزارش هم تهیه شده و تکمیلی‌اش هم انجام می‌شود. به هر حال مقامات قضایی زندان باید پاسخ روشن را بدهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی براینکه دفاعیات آقای اسماعیلی را در خصوص بند 350 اوین قبول دارید؟، گفت: به هر حال توضیحاتی داده شده و اگر ادعایی خلاف آن هم باشد طبعا باید از رییس جدید سازما زندان ها سئوال شود و اطلاعات تکمیلی را بفرستند.

کد N273490

وبگردی