آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم‌ها علیه ناقضان حقوق بشر در ونزوئلا را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم‌ها علیه ناقضان حقوق بشر در ونزوئلا را تصویب کرد

کمیته امور روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مربوط به اعمال تحریم‌ علیه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر علیه معترضان مخالف دولت در ونزوئلا هستند را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا "قانون حمایت از دموکراسی و حقوق بشر ونزوئلا" را تصویب کرد.

از زمان آغاز تظاهرات ضددولتی در ونزوئلا با حضور دانشجویان مخالف و سایر معترضان از فوریه سال جاری میلادی دست کم 41 تن کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. این اعتراضات ادرویس، رئیس این کمیته گفت، این قانون پیامی محکم به دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست مبنی بر اینکه کنگره آمریکا از نقض حقوق بشر و دموکراسی در کشور توسط دولت کاراکاس مطلع است و این اقدامات بدون مجازات نخواهند ماند.

این قانون برای مجازات آن دسته از افرادی تصویب شده که مسئول دستگیری افراد با انگیزه سیاسی و نقض حقوق بشر علیه فعالان ونزوئلایی و همچنین اقدامات برای سانسور اطلاعات درباره به خشونت کشیده شدن این تظاهرات ضددولتی در ونزوئلا هستند.

تحریم‌ها علیه این افراد شامل بلوکه شدن دارایی‌هایشان در آمریکا، عدم صدور ویزا برای ایالات متحده و لغو ویزاهای کنونی‌شان است.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده که در حال حاضر تحریم‌ها یک واکنش خوب علیه دولت کاراکاس نیست چرا که دولت ونزوئلا و معترضان آن همچنان تلاش می‌کنند تا مذاکراتی را برای پایان به این خشونت‌ها برگزار کنند.

روز پنجشنبه نیز روبرتا جاکوبسون،‌ معاون وزیر امور خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا گفت که اعمال این تحریم‌ها در حال حاضر سازنده نخواهد بود و احتمال این مساله که اعمال تحریم‌ها باعث تزلزل مذاکرات شود،‌ وجود دارد.

انتهای پیام

کد N273474

وبگردی