آفتاب

تمجید اتحادیه آفریقا از انتخابات آفریقای جنوبی

تمجید اتحادیه آفریقا از انتخابات آفریقای جنوبی

هیات ناظر اتحادیه آفریقا اعلام کرد که آفریقای جنوبی نمونه‌ای خوب برای سایر کشورهای آفریقایی برای برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و عادلانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کوفور، رئیس هیات ناظران اتحادیه آفریقا گفت: در انتخابات آفریقای جنوبی درس‌هایی هست که کشورهای دیگر آفریقایی باید آن‌ها را بیاموزند. آفریقای جنوبی انتخابات خوب و با سطح بالایی برگزار کرد و نصیحت من به سایر کشورها این است که تلاش کنند تا از این کشور یاد بگیرند.

وی که رئیس‌جمهور پیشین غنا است، در ادامه گفت: سایر کشورهای آفریقایی باید به قانون اساسی خودشان احترام بگذارند و مسئولیت برگزاری انتخابات را بپذیرند. به عقیده من این روند باعث پیشرفت صلح‌آمیز آفریقا می‌شود.

ابراهیمه سال، معاون رئیس هیات ناظران انتخاباتی اتحادیه آفریقا نیز برگزاری آزاد و عادلانه،‌ موفق‌آمیز و صلح‌آمیز انتخابات در آفریقای جنوبی را ستود و گفت: انتخابات پارلمانی در این کشور آزاد،‌ عادلانه، شفاف و معتبر بود. این انتخابات صلح‌آمیز برگزار شد و بازتابی بود از علایق، آرزوها و امیال مردم در آفریقای جنوبی. در ضمن کمیسیون مستقل انتخابات نیز اعلام کرد که 97.96 درصد از نتایج انتخاباتی بعد از ظهر جمعه به دست آمده است و حضور رای‌دهندگان 73.26 درصد اعلام شد.

حزب حاکم کنگره ملی آفریقا با 62.21 درصد از آرا پیشروی این انتخابات است و حزب مخالف ائتلاف دموکراتیک با 22.16 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

کمیسیون مستقل انتخابات همچنین اعلام کرد که 25.3 میلیون تن برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند که بیانگر 80.5 درصد از جمعیت 31.4 میلیونی رای‌دهندگان واجد شرایط در این کشور است.

انتهای پیام

کد N273346

وبگردی