آفتاب

همکاری میانمار و هند برای صلح و ثبات مناطق مرزی

همکاری میانمار و هند برای صلح و ثبات مناطق مرزی

رسانه‌های دولتی امروز(شنبه) اعلام کردند، میانمار و هند متعهد به همکاری برای صلح و ثبات در مناطق مرزی دو کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، میانمار و هند بر اساس توافق‌نامه همکاری امضا شده روز جمعه در نای‌پی‌تاو اقداماتی را برای جلوگیری از شورش و ناآرامی انجام می‌دهند تا صلح وثبات متداول را در سراسر مناطق مرزی این دو کشور تضمین کرده و از قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و انسان جلوگیری کنند.

به علاوه، این تفاهم‌نامه همکاری تبادل اطلاعات و همکاری میان نیروهای مسلح هند و میانمار را به منظور امنیت مرزی خواستار شده تا ورود غیرقانونی را سرکوب کرده و از خطوط مرزی حفاظت شود.

این تفاهم‌نامه همکاری میان ژنرال کیاو نیونت، معاون وزیر دفاع میانمار و گائوتام موکهوپادهایا، سفیر هند در نای پی تاو امضا شده است.

بر اساس گزار‌های رسمی اولیه هنوز یک منطقه مرزی باقی مانده که باید حدود آن مشخص شود و هر دو طرف به دنبال حل اختلافات خود در این باره هستند.

هند ساخت یک پست بازرسی هماهنگ موسوم به "ICP" در این منطقه را در ژانویه سال جاری میلادی به تعلیق درآورد و گروه‌هایی از هر دو کشور در این منطقه نقشه‌برداری کرده‌اند.

میانمار در سال 2013 میلادی به ساخت و ساز این پست بازرسی توسط هند در نزدیکی مرز اعتراض کرد.

بر اساس گزارش‌های رسمی میانمار در سال 1967 میلادی یک توافق‌نامه مرزبندی با هند امضا کرد اما به دلیل اختلافات درخصوص مناطق مرزی هنوز برخی مرزهای میان این دو کشور مشخص نشده است.

انتهای پیام

کد N273345

وبگردی