آفتاب

نتایج انتخابات اندونزی اعلام شد / حزب تلاش دموکراتیک پیروز انتخابات

نتایج انتخابات اندونزی اعلام شد / حزب تلاش دموکراتیک پیروز انتخابات

کوالالامپور – ایرنا – حزب تلاش دموکراتیک اندونزی توانست با کسب بیشترین درصد آرا در انتخابات مجلس نمایندگان این کشور زمینه حضور نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجالس اندونزی 20 فروردین ماه برگزار شد و شمارش آرا این دوره از انتخابات در مهلت قانونی تا روز گذشته پایان نیافت و ساعاتی پس از این مهلت نیز ادامه داشت.

تارنمای روزنامه ˈجاکارتا پستˈ روز شنبه براساس نتایج انتخابات که کمیسیون انتخابات اندونزی منتشر کرده است اعلام کرد حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با کسب 18.95 درصد آرا توانست از سایر احزاب پیشی گیرد.

کسب بیشترین آرا توسط حزب تلاش دموکراتیک اندونزی، شرایط را برای حضور این حزب در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرده است.

نتایج نهایی انتخابات مجالس اندونزی نشان می دهد حزب مخالف تلاش دموکراتیک اندونزی در مقایسه با نظرسنجی های پیش از انتخابات آراء خوبی کسب نکرده است.

این کاهش آراء با توجه به نظرسنجی انجام شده نشان دهنده مسیر ناهموار ˈجوکو ویدودوˈ فرماندار جاکارتا و نامزد این حزب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی است.

انتخابات ریاست جمهوری اندونزی 18 مرداد برگزار می شود.

حزب گروه های کاربردی موسوم به گلکار نیز توانست 14.75 درصد آرا مردم را کسب کند و در جایگاه دوم قرار گیرد.

حزب جنبش کبیر اندونزی (گریندرا) نیز با کسب 11.81 درصد و حزب دموکراتیک با کسب 10.19 درصد آراء در رده های بعدی قرار دارند.

حزب دموکراتیک اندونزی که ریاست آن بر عهده ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ رییس جمهور کنونی اندونزی است در این دوره از انتخابات توانست 10 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

حزب یا ائتلافی که در مجموع 25 درصد از آرای ملی و یا 20 درصد از کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار داشته باشد مجاز به حضور در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی است.

کمیسیون انتخابات این کشور تعداد کرسی هایی که توسط هر حزب تصاحب شده است را در روزهای آینده اعلام می کند.

احزاب ˈناسدمˈ و حزب بیداری ملی که 9 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند، از نامزدی ˈجوکو ویدودوˈ فرماندار جاکارتا برای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی حمایت کرده اند.

ویدودو نیازمند تشکیل یک ائتلاف قوی است تا بتواند با ˈپرابووو سوبیانتوˈ و ˈابوریزال باکریهˈ به عنوان دو رقیب اصلی خود رقابت کند.

سوبیانتو از حزب گریندرا است که توانست در این دوره از انتخابات 11.81 درصد آرا را از آن خود کند. باکریه نیز نماینده حزب گلکار است که 14.75 درصد آرا را از آن خود کرد.

حزب فرمان ملی 7.56 درصد، حزب عدالت کامیاب 6.79 درصد، حزب ناسدم 6.72 درصد، حزب توسعه متحد 6.53 درصد، حزب وجدان مردم 5.26 درصد، حزب ستاره ماه یک ممیز 46 و حزب اتحاد و عدالت اندونزی نود و یک دهم درصد از آرا این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

نتایج شمارش آرا که ساعاتی پس از نیمه شب جمعه پایان یافت همراه با اعتراض هایی از سوی احزاب شرکت کننده در این دوره از انتخابات بود که برای رسیدگی به کمیسیون انتخابات این کشور تحویل داده شد.

انتخابات مجالس اندونزی 20 فروردین ماه در 545 هزار و 778 حوزه رای گیری برگزار شد.

بیش از 186 میلیون نفر از جمعیت 250 میلیونی اندونزی حق رای دادن دارند و در این انتخابات باید 560 نماینده پارلمان را از میان نامزدهای 15 حزب که مجوز حضور در انتخابات را کسب کرده بودند، انتخاب می کردند.

آساق**د.م**1611
کد N273343

وبگردی