آفتاب
بازگشت امنیت به مناطق دیگری از حمص/

ادامه درگیری گروههای مسلح با یکدیگر/هلاکت سرکرده جبهه النصره در جنوب سوریه

ادامه درگیری گروههای مسلح با یکدیگر/هلاکت سرکرده جبهه النصره در جنوب سوریه

منابع سوری از هلاکت سرکرده جبهه تروریستی النصره در حومه درعا واقع در جنوب سوریه در درگیری با گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سرکرده جبهه تروریستی النصره ملقب به ابوثابت الشرعی و دو نفر از سرکردگان گروه موسوم به ارتش آزاد در پی درگیریهای جبهه النصره و ارتش آزاد در حومه درعا در جنوب سوریه به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر خبرگزاری سوریه(سانا) به نقل از یک منبع سوری گزارش داد یگانهای ارتش سوریه، تجمعات تروریستها را در اطراف گمرک قدیم در حاره البجابجه در درعاالبلد و تقاطع زمرین سلمین در حومه درعا هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند و سلاحها و تجهیزاتی را که مرتکب جنایت می شدند، منهدم کردند.

از سوی دیگر یک مقام دولتی در سوریه از بازگشت کامل امنیت به مناطق حمص پس از خروج گروههای مسلح خبر دادند.

این مقام سوری اعلام کرد با خروج آخرین گروه از افراد مسلح، امنیت به مناطقی از حمص که در محاصره گروههای مسلح قرار داشت، بازگشت و این مناطق عاری از وجود سلاح و گروههای مسلح است.

خروج این گروههای مسلح در پی توافق میان دولت و مخالفان به دست آمد، زیرا این گروهها شهرهای نبل و الزهراء را در محاصره خود قرار داده بودند و مانع رسیدن کمکهای غذایی و اساسی دیگر به مردم می شدند.

سانا به نقل از طلال برازی استاندار حمص گزارش داد پس از عملیات جستجو و خنثی سازی مین و بمبهای دست ساز، به مردم برخی از مناطق که گروههای مسلح پیش از عقب نشینی بر آنها مسلط بودند، اجازه ورود داده شد.

نیروهای ارتش همچنین به عملیات پاکسازی این مناطق از مین و بمبهای کارگذاشته شده از سوی گروههای تروریستی ادامه می دهند.

روز گذشته آخرین گروه از افراد مسلح از مناطقی در حمص خارج شدند، این افراد با محاصره دو شهر نبل و الزهراء،  مانع رسیدن کمکهای بشردوستانه می شدند.

کد N273338

وبگردی