آفتاب

آغاز خدمات اجتماعی برلوسکنی

آغاز خدمات اجتماعی برلوسکنی

نخست وزیر سابق ایتالیا از روز جمعه خدمات اجتماعی خود را که کمک به افراد مسن و ناتوان در یک موسسه غیرانتفاعی در نزدیکی شهر میلان است، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دادگاهی در میلان ماه گذشته میلادی اعلام کرد که سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا می‌تواند به جای قرار گرفتن در بازداشت خانگی یک سال خدمت اجتماعی انجام دهد. براساس قانون ایتالیا برلوسکنی 77 ساله نمی‌تواند به زندان برود.

در همین راستا جیووانی تونی، یکی از مشاوران سیاسی برلوسکنی در خصوص آغاز خدمت اجتماعی او عنوان کرد: من با او صحبت کرده‌ام و او بسیار آرام و حتی خوشحال به نظر می‌رسید.

خبرنگاران و عکاسان زیادی در مقابل این موسسه جمع شده بودند تا نظاره‌گر آغاز خدمت برلوسکنی باشند اما وی هیچ سخنی نگفت.

پائولو پیگنی، رئیس این مرکز عنوان کرد که برلوسکنی که از هفته گذشته فعالیت‌های حزب "فورزا ایتالیا" خود را در آستانه انتخابات اروپا شدت بخشیده است اجازه نخواهد داشت از خدمت اجتماعی‌اش برای اهداف سیاسی استفاده کند.

محکومیت کلاهبرداری برلوسکنی در شبکه تلویزیونی‌اش همچنین باعث شده است که او از پارلمان ایتالیا اخراج شده و به مدت دو سال اجازه داشتن یک دفتر سیاسی را نداشته باشد.

این در حالی است که مقامات قضایی به برلوسکنی هشدار داده‌اند که اگر به انتقاد از آن‌ها ادامه دهد این حکم را باطل کرده و او را تحت بازداشت خانگی قرار خواهند داد.

برلوسکنی این مجازات را برای یک شخصیت سیاسی مانند خود مضحک خوانده بود.

انتهای پیام

کد N273309

وبگردی