آفتاب

تهدید طالبان افغانستان به آغاز حملات جدید پیش از خروج ناتو

تهدید طالبان افغانستان به آغاز حملات جدید پیش از خروج ناتو

شورشیان طالبان افغانستان اعلام کرده‌اند، «حملات بهار» سالانه خود را را آغاز خواهند کرد و متعهد شدند تا پیش از خروج نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آخرین تابستان مملو از حملات خونین را علیه این نیروها آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزای فرانسه، طالبان اعلام کرده است که این حملات که از دوشنبه آغاز می‌شود و هدف آن پاکسازی "کافران" از کشور است.

طالبان هم‌چنین به مترجمان، مقامات سیاسی و دولتی افغانستان هشدار داد که آنها نیز هدف این حملات قرار می‌گیرند. این حملات که نامش "خیبر" است همزمان با دومین دور از انتخابات ماه آتی به منظور انتخاب رئیس جمهور جدید افغانستان انجام خواهد شد.

طالبان در وب سایت خود بر "خروج بدون شرط تمامی نیروهای متجاوز" تاکید کرده است.

هم‌چنین در این وب سایت آمده است: ادامه مبارزات مسلحانه را برای بدست آوردن این اهداف ضروری است. اگر متجاوزان یا دست نشانده‌های داخلی آنها باور کنند که کاهش شمار نیروهای خارجی به غیرت ما خدشه وارد می‌کند، شدیدا در اشتباهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این حملات که طی "فصل جنگ" اتفاق خواهد افتاد، پایگاه‌های نظامی آمریکا، سفارت‌های خارجی، کاروان‌ها و مقامات دولتی افغانستان را هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه تاکید شده است‌: به خواست خدا و با مبارزه و ایثار 13 ساله ما،‌ روزهای حضور این متجاوزان بربری بر خاک پاک کشور ما به پایان نزدیک است. هدف اصلی عملیات امسال ما متجاوزان خارجی و حامیان آنها از جمله جاسوسان، پیمانکاران نظامی و غیرنظامی و هرکسی است که برای آنها کار می‌کند، مانند مترجمان. این حملات شامل عملیات انتحاری و حملات خودی از سوی سربازان افغان و حملات پیچیده به ساختمان‌های نظامی است.

در این بیانیه آمده است که چنین تکنیک‌های جنگی بیشترین ضربه و خسارت را به متجاوزان وارد می‌کند اما از وقوع خسارت جسمی و مادی به شهروندان عادی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

کد N273209

وبگردی