آفتاب

روزنامه جمهوری اسلامی: عده ای دلواپس منافع خود هستند نه مردم/طرح مسئله شیروخورشید چه ضرورتی دارد؟

روزنامه جمهوری اسلامی: عده ای دلواپس منافع خود هستند نه مردم/طرح مسئله شیروخورشید چه ضرورتی دارد؟

متأسفانه بداخلاقی‌های سیاسی از اولین روزهای بعد از تعطیلات نوروز از ناحیه رقبای دولت و اظهارنظرهای کارشناسی نشده یا غیر ضروری توسط بعضی مسئولان موجب شده بخش عمده‌ای از وقت‌ها به جای آنکه صرف مسائل محوری شود...

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:
متأسفانه بداخلاقی‌های سیاسی از اولین روزهای بعد از تعطیلات نوروز از ناحیه رقبای دولت و اظهارنظرهای کارشناسی نشده یا غیر ضروری توسط بعضی مسئولان موجب شده بخش عمده‌ای از وقت‌ها به جای آنکه صرف مسائل محوری شود، با درگیری‌های لفظی و بحث‌های حاشیه‌ای تلف شود و تلفات زیادی نیز با خود به همراه بیاورد. عده‌ای در عین حال که مدعی ولایتمداری هستند هر روز به شکلی درباره مذاکراتی که خود رهبری آن را زیر نظر دارند و دست اندرکاران آن را فرزندان انقلاب نامیده‌اند و توصیه کرده‌اند راه برای ادامه کار آنها باز باشد، بهانه‌جوئی و اعلام دلواپسی می‌کنند. سایت‌های متعدد، روزنامه‌ها، بولتن‌ها، راه‌پیمائی‌ها و همایش‌های متعدد در خدمت این گروه قرار دارند و حتی و با استفاده از بودجه‌های متعلق به بیت المال و امکانات عمومی و تر?بون‌های نظام از جمله مجلس شورای اسلامی به مشوش ساختن اذهان مردم می‌پردازند. عده‌ای نیز در عین حال که به دولت وابسته هستند و باید مشکلات کشور، اقتضائات منطقه و شرایط جهانی را به خوبی درک کنند، گاهی اظهارنظرهائی می‌کنند که حتی اگر صحیح باشد قطعاً غیرلازم و چه بسا مضر است.
نام اقدامات گروه اول را نمی‌توان انتقاد گذاشت کما اینکه اظهارنظرهای گروه دوم را نیز نمی‌توان خدمت به دولت یا نظام و کشور دانست. مردم به خوبی می‌فهمند و این فهم و درک خود را به زبان می‌آورند که گروه اول، دلواپس مصالح کشور نیستند بلکه دلواپس منافع خود هستند کما اینکه برای گروه دوم نیز متأسفند که همچون خروس بی‌محل، مطالبی به زبان می‌آورند که تعرض به مراجع محسوب می‌شود، بهانه به طرف مقابل می‌دهد، اختلافات را دامن می‌زند و در عین حال هیچ سودی برای کشور ندارد.
...ورود به مسائل غیرضروری از قبیل موضوع پرچ م و اینکه آیا شیر و خورشید خوب است یا بد نیز از جمله اقدامات حاشیه‌ایست که نه تنها مفید نیست بلکه عوارض منفی زیادی نیز دارد. اشکالی ندارد که افرادی معتقد باشند علامت شیر و خورشید خوب و استفاده از آنها بلامانع است،‌ ولی سخن بر سر اینست که در شرایط حساس کنونی که دولت درگیر مسائل مهم داخلی و بین‌المللی است و کسانی درصدد هستند از هر کاهی کوهی بسازند و موانعی بر سر راه دولت ایجاد کنند، چه ضرورتی ایجاب می‌کند افراد منتسب به دولت وارد مسائل و موضوعاتی شوند که اولاً حاشیه‌ای هستند، ثانیاً حساسیت برانگیزند و ثالثاً بهانه‌هائی به دست مخالفان می‌دهند؟
کد N273156

وبگردی