آفتاب

شهروندان سوری در حال بازگشت به شهر حمص می باشند

شهروندان سوری در حال بازگشت به شهر حمص می باشند

تهران - ایرنا - شهروندان سوری در پی خروج تروریست های مسلح و تلاش ارتش برای پاکسازی شهر حمص از وجود مواد منفجره احتمالی، در حال بازگشت به این شهر می باشند.

به گزارش ایرنا، طلال البرازی استاندار حمص به رویترز گفت: نیروهای مسلح روز جمعه وارد این شهر شده و سربازان در حال پاکسازی خیابان ها از وجود مین و تله های انفجاری هستند.

صدها معارض مسلح اخیرا به موجب توافقنامه ای با دولت سوریه از این شهر عقب نشینی کردند.

البرازی با حضور در منطقه قدیمی شهر حمص که اوایل این هفته کانون درگیری میان نیروهای دولتی و افراد مسلح بود گفت: شهر قدیمی حمص اکنون عاری از سلاح و افراد مسلح است.

صدها تن از ساکنان این شهر روز جمعه برای سرکشی و بازدید از خانه های خود در منطقه الحمیدیه (مسیحی نشین) که نخستین منطقه امن اعلام شده است، پای پیاده وارد شهر شدند.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی سوریه گفت: دو سرباز روز جمعه در حال خنثی کردن مین کشته شدند.

اکثر ساختمان ها در منطقه الحمیدیه خسارت دیده و برخی از آنها به طور کامل ویران شده است.

سحر النجار یکی از ساکنان منطقه الحمیدیه گفت: نتوانستم از در وارد خانه ام شوم و برای ورود ناگزیر در را شکستم و وارد شدم. همه چیز ویران شده است.

جرج ابو زخم اسقف روم ارتودوکس نیز که ساکن حلب می باشد به رویترز گفت: 11 کلیسا دربخش قدیمی حمص طی دو سال جنگ ویران شده است.

یک سال بعد از محاصره حمص، حدود یکهزار و 200 معارض مسلح هفته جاری در قبال آزادی دهها گروگان در استان های حلب و لاذقیه، با اتوبوس این شهر را ترک کردند.

کنترل نیروهای دولتی بر حمص به عنوان سومین شهر سوریه ضربه بزرگی به معارضین مسلح به شمار می رود و تقویت بشار اسد رییس جمهوری را دپی خواهد داشت.

**مترجمام**1480** 3404
کد N273101

وبگردی