آفتاب

سیزدهمین نشست مجمع شرکتهای راه آهن خاورمیانه در آنکارا به پایان رسید

سیزدهمین نشست مجمع شرکتهای راه آهن خاورمیانه در آنکارا به پایان رسید

آنکارا – ایرنا - سیزدهمین نشست مجمع منطقه ای روسای شرکت های راه آهن های خاورمیانه (RAME) عضو اتحادیه بین المللی راه آهن (UIC) امروز - جمعه - در آنکارا به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست دو روزه را که ˈژان پیر لوبینکسˈ ( Jean Pierre Loubinoux ) رییس ˈیو.آی.سیˈ و روسای برخی از شرکت های راه آهن عضو (RAME) در آن حضور داشتند، ˈسلیمان کارامانˈ مدیرکل شرکت راه آهن دولتی ترکیه میزبانی می کرد.

ˈاحمد خداییˈ قائم مقام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در صدر هیاتی در این نشست شرکت کرده بود.

علاوه بر ایران و ترکیه نمایندگانی از کشورهای عراق، قطر، امارات عربی متحده، اردن و افغانستان در این نشست حضور داشتند اما عربستان سعودی و سوریه نماینده ای به این نشست اعزام نکردند.

در نشست آنکارا سند چشم انداز برنامه های راهبردی توسعه همکاریهای ریلی در سطح خاورمیانه بین سال های 2020 – 2013 به تصویب رسید.

همچنین گزارش عملکرد RAME در سال 2013 میلادی ارائه و مورد ارزیابی قرار گرفت.

ˈعباس نظریˈ مدیر کل بین المللی راه آهن و رییس دفتر خاورمیانه ای اتحادیه بین المللی راه آهن ایران نیز گزارشی از عملکرد این دفتر ارائه کرد که مورد توجه قرار گرفت و رییس یوآی سی از فعالیت مطلوب دفتر خاورمیانه ای اتحادیه بین المللی راه آهن در ایران تجلیل به عمل آورد.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین موافقت خود را با درخواست افغانستان برای پیوستن به مجمع منطقه ای سازمان راه آهن های خاورمیانه پذیرفتند.

روسای شرکت های راه آهن خاورمیانه در این نشست همچنین برگزاری کنفرانس موسوم به COTİF به میزبانی سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مهر ماه سالجاری در تهران را تصویب کردند.

توسعه همکاری های آموزشی جهت تقویت متخصصین راه آهن در سطح خاورمیانه و تدوین برنامه های آموزشی کارشناسی در این زمینه از دیگر تصمیمات مهم نشست آنکارا بود.

شایان ذکر است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران میزبان یازدهمین اجلاس رؤسای راه آهن های خاورمیانه عضو UIC در اصفهان بود.

اتحادیه بین المللی راه آهن ها UIC با بیش از 20 عضو از چند قاره جهان بزرگترین سازمان تخصصی در سطح جهان در زمینه حمل ونقل ریلی و انتقال دانش فنی به اعضا و هدف عمده آن ارتقاء حمل ونقل ریلی در سطح جهان و پرداختن به چالش های حمل ونقل توسعه پایدار است.

خاورم/2011**230**1275
کد N272991

وبگردی