آفتاب

دمشق خواهان درج نام "جبهه اسلامی" در لیست گروه‌های تروریستی شد

دمشق خواهان درج نام "جبهه اسلامی" در لیست گروه‌های تروریستی شد

به دنبال انفجار تروریستی اخیر در شهر حلب و کشته شدن بیش از 50 نیروی نظام سوریه، وزارت خارجه این کشور در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواهان درج نام "جبهه اسلامی" در فهرست سازمان‌های تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت تاکید کرد: این مسئله که گروه تندروی "جبهه اسلامی" مسئولیت انفجاری در هتل باستانی "کارلتون" در حلب را بر عهده گرفت، نشان می‌دهد که باید از خواسته دمشق برای قرار دادن جبهه اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی حمایت کرد.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه خواهان اتخاذ اقدامات فوری علیه کشورهای حامی تروریسم و ملزم کردن آن‌ها به پایان دادن به حمایت مالی و نظامی خود از گروه‌های تروریستی شد.

در این نامه‌ها تاکید شده است: چنین جنایتی که در شهر حلب اتفاق افتاد و به کشته و زخمی شدن چندین تن انجامید، تنها یک بار اتفاق نیفتاده است؛ بلکه هتل کارلتون پیشتر نیز در معرض حمله قرار گرفته بود، اما نیروهای ارتش توانستند حمله پیشین را ناکام بگذارند و حتی بازار شهر حلب و مسجد جامع اموی در این شهر نیز پیشتر در معرض حملات تروریستی قرار گرفته بودند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: روش و سبک عملیات تروریستی مذکور در شهر حلب کاملا همانند تاکتیک‌ها و روش‌هایی است که القاعده از آن‌ها استفاده می‌کند.

در این نامه‌ها تاکید شده است: دولت سوریه بار دیگر بر ادامه مبارزه خود با تروریسم و دفاع از ملت و میراث فرهنگی و تاریخی خود تاکید می‌کند و از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهد تا این جنایت‌ها را محکوم کرده و گروه جبهه اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند.

تروریست‌های سوری روز پنج شنبه یک تونل زیرزمینی در نزدیکی هتل کارلتون در شهر حلب را منفجر کردند که در این انفجار بیش از 50 تن از نیروهای نظامی سوریه کشته شدند.

انتهای پیام

کد N272834

وبگردی