آفتاب

خطیب جمعه شهرکرد:کارهای خوب دولت باید تقویت شود

خطیب جمعه شهرکرد:کارهای خوب دولت باید تقویت شود

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت : ایجاب می کند که کارهای خوب و قابل تامل دولت تقویت شود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ˈ محمد علی نکونام ˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر افزود: ضعف های دولت نیز باید مورد توجه قرار گیرد و دولت نسبت به رفع این ضعف ها اقدام کند.

وی اضافه کرد: جایگاه نماز جمعه رصد امور است و در دوره گذشته نیز از این جایگاه نسبت به وجود جریان انحرافی اشاره شده بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: کشور دولت مردان خوب زیاد دارد و دلواپسی مخصوص یک جمع و همایش نیست بلکه دلواپسی،مربوط به همه جامعه است و در مذاکرات باید این دلواپسی ها جدی گرفته شود.

نکونام با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری علیه السلام در نیمه ماه رجب تاکید کرد: حضرت زینب علیه السلام بصیرت فرهنگی داشتند و امروز رسالت همه افراد حرکت زینبی است تا در برابر منافقان و فتنه گران ایستادگی کنند.

به گفته وی،حضرت زینب یک جهادگر فرهنگی بودند و با کار فرهنگی چهره نفاق را رسوا کردند.

وی تاکید کرد: جریان نفاق و فتنه هنوز تمام نشده است و منافقان در کسوت فتنه گر وارد میدان شده اند.

حجت الاسلام نکونام یادآور شد: عده ای می خواهند فرهنگ اسلامی را از جامعه حذف کنند و به دنبال حاکم کردن سکولاریسم می باشند.

به گفته وی، امروز عده ای علم را بدون علوم اسلامی می خواهند در حالی که علم بدون علوم اسلامی علم کامل نیست.

خطیب جمعه شهر کرد همچنین منفعت و دنیا طلبی را آفت بزرگی دانست و یادآور شد: منفعت طلبان به دنبال منفعت و نفع گروهی، حزبی، فردی و خانوادگی می باشند و این منفعت طلبی از گذشته تا کنون وجود داشته است.

وی ادامه داد:منفعت طلبی در برخی از خواص نیز وجود داشته است و با این منفعت طلبی در برابر ولایت فقیه زاویه گرفتند.

حجت الاسلام نکونام به سالروز ولادت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در سیزدهم رجب اشاه کرد و گفت: وجود مبارک امام علی علیه السلام بسیار پر فضیلت بود، به گونه ای که دوست و دشمن در وصف فضلیت های امام علی علیه السلام سخن های بی شمار گفته اند.

وی همچنین تاکید کرد: امام علی ( عی ) تمام وجود خویش را در پای اسلام گذاشتند و این امام بزرگ منفعت طلب نبودند به همین دلیل عده ای از افراد منعفت طلب با ایشان مخالفت کردند.

وی، اعتکاف را یک فرصت بزرگ برای مردم دانست و گفت: اعتکاف و ایام البیض یکی از فرصت های ماه پر فضلیت رجب است که در انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت چرا که تا پیش از انقلاب اسلامی اعتکاف فقط در قم برگزار می شد اما اینک در سراسر کشور با حضور مردم برگزار می شود.

خطیب جمعه شهرکرد ولادت امام محمد تقی علیه السلام در ماه مبارک رجب را یادآور شد و گفت: آن امام بزرگوار در سنین پایین به امامت رسیدند و در راه اسلام جهاد کردند.

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه سراسر چهارمحال و بختیاری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف استان بر برگزاری آیین باشکوه اعتکاف تاکید کردند.

/ 1495/ 7359
کد N272828

وبگردی