آفتاب

خطیب جمعه قم: هیچ مساله ای غیر از مسایل هسته ای وارد مذاکرات نشود

خطیب جمعه قم: هیچ مساله ای غیر از مسایل هسته ای وارد مذاکرات نشود

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: مذاکره کنندگان هسته ای سربازان خط مقدم نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و همه ما از آنها حمایت می کنیم و هیچ مساله ای غیر از مسایل هسته ای وارد مذاکرات نشود .

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهری ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: مذاکره کنندگان هسته ای باید مراقب باشند تا دشمنان از خط قرمزها عبور نکرده و مسایل دیگری غیر از مسایل هسته ای وارد مذاکرات نشود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ انرژی ها در کشورمان، خواستار نظارت جدی دولتمردان بر افزایش قیمت ها در جامعه شد و گفت: عده ای با سوء استفاده از شرایط و عده ای نیز با سلیقه ای عمل کردن، به گرانی های آزار دهنده دامن می زنند و مردم برای کنترل قیمت ها تقاضای جدی دارند.

وی با اشاره به دیدار معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت نصب العین قراردادن توصیه ها و فرمایشات ایشان تاکید کرد و گفت: معلمان نقش ارزنده ای در تعلیم و تربیت نسل جوان و نوجوان کشورمان برعهده دارند و باید سبک زندگی درست و اصولی را از همان دوران تحصیل به دانش آموزان بیاموزند.

مدیر حوزه های علمیه همچنین نسبت به از هم پاشیدگی و گسست خانواده ها در جامعه هشدار داد و گفت: این معضلات خطر بزرگی است که جامعه را تهدید می کند و همه مردم باید با تاسی به آموزه های دینی نسبت به صله رحم و احترام به بزرگترها و والدین اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود جهل و نادانی و نیز پیروی و تقلید کورکورانه از انسان ها و دوستان ناباب را دو عامل مهم در انجام گناه و معصیت دانست و گفت: مسوولان و متولیان فرهنگی جامعه رسالت عظیمی در خصوص روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه برعهده دارند.

وی حادثه تاریخی لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی را مورد توجه قرار داد و گفت: محبت علما و مراجع عظام تقلید همواره در جان و دل مردم قرار داشته و امیدواریم پیروی و تبعیت از فتواهای مراجع همچنان ادامه داشته باشد، چرا که دستیابی به سعادت در گرو پیروی از بزرگان دین است.

خطیب جمعه قم ضمن قدردانی از خادمان سنت حسنه اعتکاف، برگزاری این مراسم باشکوه معنوی در سراسر کشور را فرصت مغتنمی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم اعتکاف در چند سال گذشته به خوبی در کشورمان گسترش یافته و به ویژه نسل جوان باید از این فرصت معنوی به خوبی بهره مند شوند.

8146/ 7404/ 1495
کد N272816

وبگردی