آفتاب
تابش:

کمک کنیم امسال، سال رونق فرهنگ باشد/عملکرد جنتی باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد

کمک کنیم امسال، سال رونق فرهنگ باشد/عملکرد جنتی باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که اکثر نمایندگان قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌ حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش در حاشیه از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب پیشخوان فرهنگی کشور است و تنوع مطالب ارائه شده و تعاطی اندیشه‌ها و افکار در جلسات نقد برگزار شده در حاشیه نمایشگاه موجب رشد، خلاقیت و بالندگی می شود.

وی در ادامه گفت: حضور مردم خصوصا دانشجویان و نوجوانان در نمایشگاه فوق‌العاده و نشانه پویایی امید به آینده و نشاط در جامعه و حاکی از آن است که نسل جوان ما طالب دانش و اگاهی است و استقبال گسترده از نمایشگاه نشانه توجه مردم به مقوله علم و فرهنگ و اعتماد آنها به حاکمیت و از طرفی انتظاراتی است که از نظام دارند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانا رویکرد جدید دولت به مقوله فرهنگ و اعتماد مردم به صاحبان فضلیت تاثیر بسزایی در جلب اعتماد آنها و حضور پررنگشان در نمایشگاه کتاب داشته است.

تابش با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب که بهترین ناظران در حوزه فرهنگ را خود اهالی فرهنگ دانست و خواستار واگذاری ممیزی به وجدان افکار عمومی شد، ابراز داشت: این نگاه است که اعتماد می‌آفریند و اصحاب علم و فرهنگ و هنر را راغب و متعهد می‌سازد. تا خالق آثاری باشند که در شان و تراز ملت ایران و مورد تایید مردم است. مردمی که اسلام،‌ایران و انقلاب اسلامی را دوست دارند و برای علم و فرهنگ و هنر جایگاه والایی قائلند اما اعمال سلیقه‌های تنگ و نگاه امنیتی به این عرصه را بر نمی‌تابند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نگاه نشانه به رسمیت شناختن مردم و احترام به داوری آنها است و اعتماد به مردم پاسخش حضور چشمگیر در همه صحنه‌ها خصوصا نمایشگاه اخیر است که عزم ملی جز با جلب اعتماد مردم در سایه تحقق خواسته‌های آنها و رعایت حقوق و احترامشان شکل نمی‌گیرد.

تابش در خصوص رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله فرهنگ و هنر و تاثیر آن بر جلب و جذب مخاطب و رضایت‌مندی مردم اظهار داشت: عملکرد برادر عزیزمان جناب آقای جنتی در این حوزه باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد و اعتماد دو سویه را به حوزه فرهنگ و هنر برگرداند؛ نگاهی بود که به اهل فرهنگ و هنر با دید الحادی و افرادی که دغدغه دین و کشور ندارند، می نگریست. و این نگاه در دوران وزارت دکتر جنتی تغییر پیدا کرد و اعتماد به اصحاب علم و فرهنگ باعث شد تا اهالی فرهنگ از خانه به صحنه آمدندو ان شالله روزبه روز شاهد این نضج گرفتن بیشتر این تفکر باشیم و زمینه‌ای فراهم آید تا کار فرهنگ و هنر به دست اهلش سپرده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با توجه به نامگذاری سال 93 ابراز داشت: باید همه کمک کنیم که امسال سال رونق فرهنگ باشد.

وی در ادامه یادآور شد:ارشاد متولی کار سنگینی است، اما سهم اندک از بودجه دارد و باید بودجه ارشاد تقویت شود و ساختارها به نحوی اصلاح گردد که متولی امر فرهنگ و هنر در کشور اختیار و مسوولیت کافی داشته باشد و از موازی کاری‌ها پرهیز شود و البته پاسخگو هم باشد.

تابش گفت: اکثرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌حمایت می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا از پر مخاطب‌ترین نمایشگاه سال یعنی نمایشگاه کتاب استفاده مطلوب تری شود و فعالیت‌های جانبی که مورد توجه مردم است در آن سامان یابد و این نمایشگاه علاوه بر کارکرد اصلی عرصه‌ای برای نیازسنجی مردم خصوصا نسل جوان و متعاقب آن برنامه‌ریزی برای تحقق خواسته‌های آنها باشد.

تابش تصریح کرد: با این همه استقبال مردمی و نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ محل نمایشگاه به هیچ وجه متناسب با این حجم استقبال و در شان مردم ایران نیست.

وی ابراز امیدواری کرد تا سال‌های آتی محل مناسب و درخوری برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد تا کار برگزاری نمایشگاه کم کم به بخش غیردولتی سپرده شود و در سال‌های آینده این حضور پررنگ‌تر شود.

تابش همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مستند "من روحانی هستم" ابراز داشت: این روش‌ها دیگر در جامعه نخ‌نما شده و مترود است، اصولا کنکاش در مسائلی که سعی دارد حاشیه‌ها را بر متن قالب سازد و هدف آن تخریب وجهه مسوولان است کار غیراخلاقی است و در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارد.

انسان‌ها کمالجو و تحول طلب هستند و در مسیر زندگی با کسب علم و تجربه تکامل پیدا می‌کنند آنان که در مکان خاص و زمانی معینی بمانند و چشم بر واقعیات جامعه ببنند، نه خود در زندگی موفقند و نه می‌توانند منشا خیر و اثری برای مردم باشند.

انتهای پیام

کد N272803

وبگردی