آفتاب
در نماز جمعه مطرح شد؛

هشدار موحدی کرمانی به وزارتخانه های ارشاد ، علوم و رسانه ها درباره بازگشت فرهنگ دوران اصلاحات

هشدار موحدی کرمانی به وزارتخانه های ارشاد ، علوم و رسانه ها درباره بازگشت فرهنگ دوران اصلاحات

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به دولت گفت: به وزارت ارشاد، علوم و رسانه ها هشدار می دهم مبادا نظام به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات برگردد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تبریک ولادت امام جواد (ع) گفت: در انقلاب اسلامی مردم به فرمان امامشان باور داشتند و توانستند طاغوت را ساقط کنند و موفق شدند حکومت اسلامی را به وجود آورند.

وی همچنین با تبریک ولادت امام علی (ع) و با اشاره به مشکلات حکومت این امام اظهار داشت: مشکل اصلی حکومت امام علی (ع) جهل اکثریت و طمع اقلیت بود. عوام، جاهل و خواص، دنیاپرست بودند و ایشان جامعه ای را در دست گرفت که از فرهنگ دوران پیغمبر بسیار فاصله گرفته بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بی جهت نیست که رهبری امسال را سال فرهنگ و اقتصاد و با تاکید بیشتر بر فرهنگ نامگذاری کرده اند. فرهنگ دوران امام (ره) را باید حفظ کرد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه رهبری در جمع فرهنگیان حول سه محور ارزش علم، اهمیت تفکر و آموزش رفتار اخلاقی اسلامی تاکید داشتند، اظهار داشت: هر چه به دست آورده ایم به برکت تبعیت از ولایت بوده است.

وی خطاب به دولت گفت: از دولت برای طرح تحول نظام سلامت تشکر می کنم و همچنین وزیر محترم بهداشت که وزیری انقلابی، خدوم و عاشق خدمت به مناطق محروم است تشکر می کنم و از خدا می خواهم توفیقات او را زیاد کند.

خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره به مزایای طرح تحول نظام سلامت گفت: در این طرح زایمان طبیعی رایگان و بیمارستان ها مجهز به امکانات مورد نیاز بیمارها می شوند. هزینه های درمان کم شده و امیدواریم تا پایان این طرح موفق تر شود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه خطیب جمعه وظیفه اش توصیه به تقوا است، گفت: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری و رسانه ها هشدار می دهم مبادا نظام ما به انحطاط اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات برگردد. مراقب باشید.

وی همچنین گفت: مبادا اباهه گری در رسانه ها ترویج شود و دولت ساکت و تماشاگر باشد.

موحدی کرمانی ادامه داد: مبادا مبانی دینی در رسانه هایی که از بیت المال تغذیه می شوند، زیر سئوال رود.

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: مگر مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشتند و ساختارشکن بودند، به کار گرفته شوند.

وی خطاب به دولت گفت: سعی کنید رابطه شما با مراجع آسیبی نبیند چرا که مراجع نقدی جدی دارند و به نقدها توجه کنید.

کد N272738

وبگردی