آفتاب

درخواست سازمان‌های حقوق بشر برای پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی

درخواست سازمان‌های حقوق بشر برای پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی

چند سازمان حامی حقوق بشر از جمله عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر خواهان پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، 31 سازمان فلسطینی و چند سازمان بین‌المللی از جمله عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر در نامه مشترکی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواهان پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند.

در این نامه از عباس خواسته شده تا "اقدامات لازم و مهم را اتخاذ کند تا فلسطین بخشی جدایی ناپذیر از دادگاه کیفری بین‌المللی باشد".

در همین راستا، "فیلیپ لوتر"، مدیر امور خاورمیانه و شمال افریقا در عفو بین الملل تاکید کرد: این اقدام می‌تواند پیام مهمی باشد که بر اساس آن باید جنایت‌های جنگی و غیر انسانی که در اراضی فلسطین اتفاق می‌افتد، برای همیشه پایان یابد.

جو استورک، معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر نیز گفت: ادعاها مبنی بر این که اگر فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی بپیوندد، تلاش‌ها برای برقراری صلح با اسرائیل را به شکست می‌کشاند، تنها ادعاهایی پوچ و توخالی است، چرا که 20 سال مذاکرات هیچ صلح و عدالتی را محقق نساخته است.

انتهای پیام

کد N272684

وبگردی