آفتاب

امام جمعه موقت تهران :فلسفه تعلیم و تربیت الهی شدن است

امام جمعه موقت تهران :فلسفه تعلیم و تربیت الهی شدن است

امام جمعه موقت تهران گفت: فلسفه تعلیم و تربیت الهی شدن است و قدم نخست آن یافتن فقر در وجود آدمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت الاسلام کاظم صدیقی در سومین همایش دوره آموزشی سرگروه‌های صالحین با محوریت فلسفه تعلیم و تربیت از نگاه اسلام ، با اشاره به این‌که اگر انسان به دنبال یافتن ارزش اخروی است باید به دعا متوسل شود، خاطر نشان کرد: جان، هستی و ادراکات از آن خود بشر نیست، چرا که این بدن امانتی بیش نیست.

وی با بیان این‌که قرآن خواندنی نیست، بلکه عمل به قرآن را باید تماشا کرد، ادامه داد: قرآن خطوط عرش و تصویر انسان کامل است.

صدیقی عنوان کرد: انسان کامل زمینی نیست، بلکه ملکوتی است، چرا که انسان هیچ سنخیتی با زمین ندارد و در زمین تحت فشار است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که قرآن هم درمان است و هم نشان دهنده درد، تصریح کرد: به قرآن پناه ببرید چرا که قرآن نور است.

وی با تاکید بر این که نماز چشمه جوشان و همانند آبی جاری است که نمی گذارد انسان دچار فحشا و منکر شود، تاکید کرد: با خواندن قرآن رذایل کنار گذاشته می‌شود و اگر انسان بتواند آسیب های خویش را مورد شناسایی قرار دهد به سعادت اخروی نائل خواهد شد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که برطبق روایات چهار هزار مانع بین انسان و خدا وجود دارد ادامه داد: این موانع و حجاب ها ناشی از تمایلات و کشش‌های نفسانی انسان در برابر خداست.

امام جمعه تهران خطاب به سرگروه‌های حلقه‌های صالحین افزود: اگر می خواهید حسدو کینه و دیگر حجاب ها را در خودتان بزدایید باید ابتدا خود را بیازمایید .

وی با اشاره به کتاب های مرحوم میرزا جواد تبریزی عنوان کرد: ایشان عالمی خودساخته و از خودگذشته بود که در دوران جنگ در میادین هشت سال دفاع مقدس حضور داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان باید همچون عارف بزرگ مرحوم جواد ملک تبریزی تکبر و غرور را کنار گذارد چرا که تربیت واقعی با تمرین و مجاهدت محقق خواهد شد.

صدیقی ادامه داد: بسیاری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را کسانی تشکیل می دادند که نه سابقه فرهیختگی و نه خواندن نماز شب را داشتند اما غیرتی داشتند که نگذاشت خاک ایران به دست اجانب بیفتد.

امام جمعه موقت تهران ستاریت خدا را یکی از اسماء دانست و تصریح کرد: ما باید سینه خود را سپر مقام معظم رهبری قرار دهیم تا به درجه شهادت نائل آییم.

انتهای پیام

کد N272581

وبگردی