آفتاب

پارلمان انگلیس خواستار نظارت بر جاسوسان این کشور شد

پارلمان انگلیس خواستار نظارت بر جاسوسان این کشور شد

تهران - ایرنا - پارلمان انگلیس جمعه در گزارشی اعلام کرد: نظام نظارت بر جاسوسان این کشور، بیش از آنکه روزآمد و همگام با ساز و کار شبکه ای باشد، به داستان های تخیلی ˈجان لوکارهˈ در قرن بیستم شباهت دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون امور داخلی پارلمان انگلیس در گزارش ضدتروریستی خود، خواستار آن شد که کمیسیون ناظر بر سازمان های اطلاعاتی MI5، MI6 و GCHQ توسط نماینده ای از احزاب مخالف مدیریت شود و نه نمایندگان حزب حاکم.

مدیر کنونی کمیسیون اطلاعات و امنیت بریتانیا، ˈمالکوم ریفکایندˈ، وزیر خارجه پیشین و عضو حزب حاکم محافظه کار است.

ˈکیت وازˈ رییس کمیسیون امور داخلی پارلمان انگلیس جمعه گفت: ˈنظام فعلی نظارت بر دستگاه های اطلاعاتی، مناسب نظارت بر عملکرد جرج اسمایلی (شخصیت داستانی قصه های جان لوکاره) است و به درد واقعیت های قرن بیست و یکم نمی خورد.ˈ

به دنبال افشای رسوایی های سازمان انگلیسی GCHQ و همتای آمریکایی اش (سازمان امنیت ملی آمریکا) بدست ˈادوارد اسنودنˈ، بسیاری از گروه های هوادار حقوق بشر در بریتانیا خواستار نظارت بیشتر بر دستگاه های اطلاعاتی این کشور شده اند.

در بخشی از گزارش کمیسیون امور داخلی بریتانیا، نسبت به اعزام شهروندان انگلیسی به سوریه برای مبارزه در کنار شورشیان مسلح آن کشور نیز ابراز نگرانی شده است.

بیانیه تاکید می کند؛ ˈجلوگیری از تبدیل مردان و زنان بریتانیایی به مبارزان خارجی در سوریه و آوردگاه های دیگر و رهانکردن آنان پس از بازگشت، برای حفظ امنیت انگلیس ضروری است.ˈ

مترجمام**9163**1392
کد N272424

وبگردی