آفتاب

تعهد رایس به رژیم صهیونیستی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران

تعهد رایس به رژیم صهیونیستی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای پیشین آمریکا و غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: واشنگتن اطمینان می‌دهد که به تعهد خود برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای ایران پایبند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیانیه کاخ سفید که پس از دیدار سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا به اراضی اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات هر دو طرف آمده است هیات آمریکایی تایید می‌کند که ما به تعهد خود در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند هستیم.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در ادامه این بیانیه آمده است: این هیات‌ها در مورد تمام ابعاد چالش‌های به وجود آمده از سوی ایران مذاکره کرده و متعهد به ادامه همکاری‌های بی‌مانند آمریکا و اسراییل هستند .

نتانیاهو پیش از صدور این بیانیه ضمن اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 که هفته آینده در وین برگزار خواهد شد گفته بود که بهترین راه مقابله با یک ایران هسته‌ای جلوگیری از گسترش چنین سلاح‌هایی در اولین قدم است.

وی همچنین در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه ایران اظهار کرد: مهمترین چیز این است که از دستیابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم و این باید مهمترین و اصلی‌ترین هدف مذاکرات پیش رو با تهران باشد.

سوزان رایس، در اولین سفر خود به اراضی اشغالی از زمان انتسابش به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه ژوئیه سال گذشته در گفت‌وگو با مقامات این رژیم تاکید کرد که واشنگتن هنوز به تعهد خود مبنی بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پایبند است.

در ادامه بیانیه کاخ سفید علاوه بر این آمده است: این هیات‌ها دیدگاه‌های خود را صادقانه و مشتاقانه در راستای همکاری امنیتی بی‌سابقه و فوق‌العاده میان آمریکا و اسراییل بیان کردند.

براساس این گزارش مقامات آمریکا و اسراییل روز پنجشنبه در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و مسائل دوجانبه گفت‌وگو کردند.

رایس در این دیدار تاکید کرد: دولت آمریکا معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام

کد N272389

وبگردی