آفتاب

روسیه: گام‌های بیشتری برای حل بحران اوکراین برمی‌داریم

روسیه: گام‌های بیشتری برای حل بحران اوکراین برمی‌داریم

وزرات خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو متعهد شده است تا اقدامات خود به منظور کاهش بحران اوکراین را ادامه دهد و از غرب نیز خواسته است تا دولت کی‌یف را ملزم به آغاز مذاکرات همه جانبه‌ای برای تحقق آشتی ملی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه به عنوان یکی از طرف‌های تاثیرگذار بر درگیری داخلی اوکراین، آماده است تا اقدامات عادلانه و پایدار خود را به منظور تحقق آشتی ملی ادامه دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این وجود، شرکای غربی ما باید به تعهدات خود عمل کنند و اطمینان دهند که مقامات کی‌یف به طور کامل از دادن مشروعیت به خود دست بکشند و مذاکرات را با مخالفان آغاز کنند تا به بحران شدید اوکراین خاتمه دهند.

وزارت خارجه روسیه هم چنین اعلام کرد که دولت کی‌یف به پایه و اساس اقدامات شورای همکاری و امنیت اروپا برای آغاز مذاکرات همه جانبه در اوکراین لطمه زده است.

در این بیانیه هم چنین آمده است: واکنش مقامات کی‌یف به نتایج نشست مسکو میان روسای جمهور روسیه و سوئیس به پایه و اساس اقدامات شورای همکاری و امنیت اروپا برای برگزاری مذاکرات همه جانبه لطمه زده است که این امر بسیار تاسف برانگیز است.

در همین راستا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با فرانک والتر اشتاینمایر، همتای آلمانی خود تاکید کرد: رئیس جمهوری روسیه از نمایندگان مناطق جنوب شرق اوکراین و حامیان حکومت‌های فدرالی‌ در اوکراین خواست تا رفراندوم یازده مه (21 اردیبهشت) را به تعویق بیندازند که این کار شرایط مساعدی را برای آغاز مذاکرات برابر و جامع میان طرفین اوکراینی بر اساس نقشه راه پیشنهادی از سوی رئیس شورای همکاری و امنیت اروپا به منظور حل و فصل بحران این کشور ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه روسیه هم چنین گفت: توقف سریع استفاده از زور و برداشتن گام‌هایی به منظور خلع سلاح گروه‌هایی که به صورت غیرقانونی سلاح در دست دارند، از شروط لازم به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N272081

وبگردی