آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

نقوی‌حسینی: برگزاری انتخابات آزاد در سوریه به معنای موفقیت راه‌حل سیاسی است

نقوی‌حسینی: برگزاری انتخابات آزاد در سوریه به معنای موفقیت راه‌حل سیاسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری انتخابات آرام و آزاد در سوریه به معنای موفقیت راه‌حل سیاسی در مقابله با راه‌حل نظامی در این کشور است.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از ابتدا بر پیگیری راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه معتقد بود، این اعتقادی برخلاف دیدگاه غربی‌هاست مبنی بر اینکه با جنگ و تنش نظامی مشکل سوریه حل نمی‌شود.

وی افزود: بر این اساس اگر انتخابات سوریه در مقدمات برگزاری و نتیجه آن منتهی به برگزاری انتخابات آرام و سالم شود این بدان معناست که راه‌حل سیاسی در این کشور موفقیت‌آمیز بوده است البته از همین الان نیز کشورهای غربی یکی پس از دیگری این انتخابات را نمی‌پذیرند و می‌گویند که به نتیجه آن خوش‌بین نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات سوریه در چارچوب قوانین داخلی این کشور برگزار می‌شود، گفت: قوانین داخلی کشور سوریه برگزاری انتخابات را مبتنی بر وجود مجری و ناظری کرده است. در این شرایط اگر دولت سوریه از ناظران و مجامع ناظر بی‌طرف و رسانه‌های بین‌المللی برای نظارت در این انتخابات دعوت کند می‌تواند مشروعیت این انتخابات را افزایش دهد.

نقوی‌حسینی در عین حال با بیان اینکه تحریم انتخابات از سوی گروه‌های مخالف بشار اسد در این انتخابات تاثیرگذار است، گفت: وقتی حتی یک گروه سیاسی نیز در بازی قدرت شرکت نکرده و کاندیدا ارائه نکند و یا اینکه معترض به انتخابات باشد قطعا بعد از انتخابات فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که ضد آرامش در منطقه است.

به گفته وی، به میزان شرکت گروه‌های مختلف در انتخابات سوریه، اجماع ملی بهتری شکل می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برگزاری انتخابات آرام و آزاد در سوریه باعث بازگشت آرامش به این کشور و منطقه می‌شود، گفت: اگر تمامی گروه‌ها در انتخابات حضور پیدا کرده و مواضع خود را از طریق آرای خود بیان کنند طبیعتا گروه‌های افراطی نیز در انزوای بیشتری قرار می‌گیرند.

نقوی‌حسینی در پایان گفت: طبیعتا کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند روند انتخابات را پذیرفته‌اند و در نهایت نیز کاندیدای بیرون آمده از صندوق را می‌پذیرند.

انتهای پیام

کد N272023

وبگردی